Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/4965
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorANDRADE, Kleber de Oliveira-
dc.contributor.authorCANCIAN, Isabella-
dc.contributor.authorCUNHA, Ricardo Moura-
dc.contributor.authorSILVEIRA, Vinícius de Lima-
dc.contributor.authorLAMEU, Vinícius Helamã-
dc.contributor.otherNEVES, João Emmanuel D'Alkmin-
dc.contributor.otherBRANCO, Luciene Maria Garbuio Castello-
dc.date.accessioned2021-05-17T12:53:34Z-
dc.date.available2021-05-17T12:53:34Z-
dc.date.issued2020-07-30-
dc.identifier.citationCANCIAN, Isabella, CUNHA, Ricardo Moura, SILVEIRA, Vinícius de Lima, LAMEU, Vinícius Helamã. Desenvolvimento de um jogo de plataforma 2D: the lost sushi, 2020. Relatório Técnico (Curso Superior de Tecnologia em Jogos Digitais) - Faculdade de Tecnologia de Americana, Americana, 2020.pt_BR
dc.identifier.urihttp://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/4965-
dc.description.abstractThe Lost Sushi é um jogo de plataforma 2D para computador, com artes autorais vetorizadas, desenvolvido na Unity com auxílio das ferramentas Adobe Illustrator, Adobe After Effects, Audacity e Microsoft Visual Studio. O jogo trata a história de um cachorro chamado Sushi que se perde de sua dona Julia e durante o desenrolar do trajeto, ele encontra vários desafios no ambiente em que se encontra, além de ser perseguido por alguns inimigos até para voltar à sua casa. Sushi possui mecânicas básicas, das quais consiste em se movimentar para a esquerda, andar para a direita e pular. O jogo conta com 3 níveis progressivos diferentes, onde em cada nível o cenário, os desafios das plataformas e os inimigos se alteram, modificando a dificuldade de cada mapa. Em cada fase existe uma quantidade de coletáveis, as chamadas “bolinhas do Sushi”, que ao coletar uma certa quantia o jogador poderá desbloquear um novo cosmético. O projeto apresenta 2 personagens, sendo somente Sushi o jogável e sua dona Julia secundáriapt_BR
dc.description.abstractThe Lost Sushi is a 2D platform game for PC, with vectorized artwork, developed at Unity with the use of Adobe Illustrator, Adobe After Effects, Audacity and Microsoft Visual Studio tools. It tells the story of a dog, Sushi, who gets lost from his owner, Julia, and must face a long journey in the middle of forests full of challenges and enemies to return to his home. It has basic mechanics, which it consists in walking to the left, right and jumping. The game has 3 different progressive levels, where in each level the scenery, the challenges of the platforms and the enemies change, thus modifying the difficulty of each map. At each level there are several collectibles, called "Sushi Balls", which by collecting a certain amount the player can unlock a new cosmetic. The project presents 2 characters, being Sushi, the playable character, and his owner Julia secondary. He is a restless dog who loves to play outside, during the journey, he encounters several challenges of the environment in which he finds himself encountering some enemies who start to pursue himpt_BR
dc.description.sponsorshipCurso Superior de Tecnologia em Jogos Digitaispt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisher004pt_BR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesspt_BR
dc.subjectJogos eletrônicospt_BR
dc.subjectUnity 2D - editoração gráficapt_BR
dc.subject.otherInformação e Comunicaçãopt_BR
dc.titleDesenvolvimento de um jogo de plataforma 2D: the lost sushipt_BR
dc.title.alternativeDevelopment of a 2D platform game: the lost sushipt_BR
dc.typeRelatório Técnicopt_BR
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Comprovante - Isabella Cancian.docx
  Restricted Access
72.95 kBMicrosoft Word XMLView/Open Request a copy
1S2020_Isabella Cancian_OD1703.pdf1.97 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.