Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/39124
Title: Redução das desigualdades: debate sobre as estratégias e desafios para reduzir as desigualdades do país
Other Titles: Reducing inequalities: debate on strategies and challenges for reducing inequalities in the country
Authors: SILVA, Isabela Kamili da
CARDOSO, Nicoly Rosa
DRAPÉ, Samira Eduarda
Advisor: ZANQUIM, Stivi Heverton
Other contributor: SERILLO, Angelica Redondo Silveira
MULLER, Emerson Ricardo
type of document: Monografia
Keywords: Acesso à educação;Desigualdades sociais
Issue Date: 13-Dec-2024
Publisher: 263
Citation: SILVA, Isabela Kamili da; CARDOSO, Nicoly Rosa; DRAPÉ, Samira Eduarda. Redução das desigualdades: Debate sobre as estratégias e desafios para reduzir as desigualdades do país. 2024. Trabalho de conclusão de curso (Técnico em Administração) – Etec de Ibaté, Ibaté, 2024.
Abstract: O presente Trabalho de Conclusão de Curso (TCC) visa debater sobre as estratégias e desafios para reduzir as desigualdade e compreender quais são os principais problemas que o Brasil enfrenta, o desenvolvimento desse projeto tem por objetivo auxiliar os envolvidos a obter um currículo mais favorável para fácil acesso as empresas, para isso seria criado um aplicativo que teria a função em disponibilizar as curso já existentes totalmente gratuito, cada curso teria sua avaliação e no fim seria entregue um certificado que seria usado para aumentar as qualidade no currículo. Toda essa situação é de suma importância por conta que percebemos que um dos motivos da desigualdade social é a falta de acesso à educação e ao mercado de trabalho por dados comprovam que pessoas que tiveram a escolaridade não concluída sofrem no futuro por pouca “qualificação”.
The following Course Completion Work (TCC) aims to discuss the strategies and challenges to reduce inequality and understand what are the main problems that Brazil faces, the development of this project aims to help those involved to obtain a more favorable curriculum for easy access to companies, for this an application would be created that would have the function of making the existing courses available completely free of charge, Each course would have its evaluation and at the end a certificate would be delivered that would be used to increase the quality of the curriculum. This whole situation is of paramount importance because we realize that one of the reasons for social inequality is the lack of access to education and the labor market, as data prove that people who have not completed schooling suffer in the future from little "qualification".
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/39124
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.