Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/38966
Title: Projeto didacto: controle de livros didáticos
Authors: SALES, Guilherme Pena
SILVA, Carleanro Gomes
BONIFACIO, Fabiana
MOMESSO, Felipe
MARINS, Caio
Advisor: SILVA, Cristiane Tuji da
type of document: Projeto Técnico
Keywords: Livrarias;Ambiente escolar
Issue Date: Dec-2023
Publisher: 023
Citation: SALES, Guilherme Pena; SILVA, Carleanro Gomes; BONIFACIO, Fabiana; MOMESSO, Felipe; MARINS, Caio. Projeto didacto: controle de livros didáticos, 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Técnico em Desenvolvimento de Sistemas) - Escola Técnica Albert Einstein, São Paulo, 2023.
Abstract: Este estudo detalha o desenvolvimento e implementação de uma Livraria Online, objetivando aprimorar a gestão e acessibilidade aos livros didáticos em ambientes escolares. Diante dos desafios comuns na administração eficiente de materiais didáticos, a plataforma proposta oferece funcionalidades específicas para catalogação, busca e distribuição. Destinada a professores, alunos e administradores, a interface amigável visa garantir a equidade no acesso aos recursos educacionais. A pesquisa abrangeu uma análise abrangente das necessidades escolares e incorporou mecanismos de feedback para garantir a relevância e eficácia contínua da plataforma. Resultados preliminares apontam melhorias substanciais na acessibilidade e organização dos livros didáticos, contribuindo para a eficácia geral do processo educacional. Este estudo não apenas promove avanços na gestão escolar, mas também sugere melhorias constantes nas ferramentas digitais educacionais. Em síntese, a Livraria Online representa uma solução prática e inovadora, promovendo eficiência e facilitando o acesso ao conhecimento nas escolas.
This study details the development and implementation of an Online Bookstore, aiming to improve the management and accessibility of textbooks in school environments. Faced with common challenges in the efficient administration of teaching materials, the proposed platform offers specific functionalities for cataloging, searching and distribution. Aimed at teachers, students and administrators, the user-friendly interface aims to ensure equity in access to educational resources. The research encompassed a comprehensive analysis of school needs and incorporated feedback mechanisms to ensure the platform's continued relevance and effectiveness. Preliminary results point to substantial improvements in the accessibility and organization of textbooks, contributing to the overall effectiveness of the educational process. This study not only promotes advances in school management, but also suggests constant improvements in digital educational tools. In summary, online represents a practical and innovative solution, promoting efficiency and facilitating access to knowledge in schools.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/38966
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
desenvolvimento_de_sistemas_2023_2_guilherme_pena_sales_projeto_didacto.pdf
  Restricted Access
2.35 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.