Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37923| Title: | A importância da educação ambiental para crianças especiais |
| Other Titles: | The importance of environmental education for special needs children |
| Authors: | SANTOS, luana Bezerra Camilo dos |
| Advisor: | GARCIA FILHO, Baltasar Fernandes |
| Other contributor: | VIANNA, Viviane Formice BORGES, Fernanda de Freitas |
| type of document: | Monografia |
| Keywords: | Gestão ambiental;Educação ambiental;Inclusão social |
| Issue Date: | 2022 |
| Publisher: | 173 |
| Citation: | SANTOS, Luana Bezerra Camilo. A importância da educação ambiental para crianças especiais, 2022. Trabalho de Graduação (Curso Superior em Gestão Ambiental) - Fatec Nilo de Stéfani, Jaboticabal, 2022. |
| Abstract: | O presente trabalho aborda a temática da educação ambiental para as crianças dentro das
instituições de ensino, sendo benéfica se levada ao âmbito familiar trabalhando essas dinâmicas
com seus pais. No decorrer do estudo, é abordado também as questões de inclusão social, já
que muitas crianças apresentam alguma deficiência que faz com que haja necessidade de um
plano pedagógico mais elaborado para que atenda suas necessidades. Pensando assim, o
objetivo desse trabalho é propor métodos de ensino sobre a educação ambiental de maneira que
atenda a todas as condições, tendo em vista que a educação ambiental é uma parte importante
para o desenvolvimento do indivíduo dentro da sociedade, construindo premissas construtivas
e reflexões sobre seu papel no planeta. As atividades propostas visam estabelecer as
possibilidades temáticas com dinâmicas interativas com grande potencial socioeducativo,
discutindo ao final como a educação ambiental pode ser desenvolvida da melhor maneira para
que atinja a sensibilização sobre a natureza e sua conservação. The present work addresses the theme of environmental education for children within educational institutions, being beneficial if taken to the family environment, working these dynamics with their parents. During the study, issues of social inclusion are also addressed, since many children have a disability that makes it necessary for a more elaborate pedagogical plan to meet their needs. With this in mind, the objective of this work is to propose teaching methods on environmental education in a way that meets all conditions, considering that environmental education is an important part of the development of the individual within society, building constructive assumptions and reflections on its role within the planet. The proposed activities aim to establish thematic possibilities with interactive dynamics with great socio-educational potential, discussing at the end how environmental education can be developed in the best way to reach awareness about nature and its conservation. |
| URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37923 |
| Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Luana Bezerra Camilo dos Santos.pdf | 1.07 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.