Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37838
Title: Atendimento ao cliente: qualidade de atendimento ao cliente no varejo de produtos tecnológicos.
Other Titles: Customer servisse: quality of customer service in the retail of technological products.
Authors: OLIVEIRA, Eliane de
Advisor: SCHIAVON, Luís Carlos de Marino
Other contributor: SOARES, Nathália Maria
CAMMAROSANO, Marilia
type of document: Artigo Científico
Keywords: Serviço ao cliente;Satisfação do consumidor;Serviço de atendimento ao consumidor
Issue Date: 25-Jun-2024
Publisher: 288
Citation: OLIVEIRA, Eliane de. Atendimento ao cliente: qualidade de atendimento ao cliente no varejo de produtos tecnológicos. 2024. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarial) – Faculdade de Tecnologia Prof. José Arana Varela, Araraquara, 2024.
Abstract: O aumento na concorrência entre as empresas tornou os clientes cada vez mais exigentes, de modo que o atendimento prestado aos clientes se transformou em um fator essencial para o sucesso das empresas que atuam no varejo de produtos eletrônicos de alta tecnologia. Neste contexto, tem-se como objetivo no presente trabalho realizar um estudo de caso em uma loja do varejo de produtos tecnológicos para verificar como é realizado o atendimento aos clientes. Inicialmente, foi realizada uma revisão de literatura sobre aspectos relevantes de atendimento ao cliente, que possibilitou a construção de um referencial teórico, que serviu como base para elaborar um protocolo para realizar entrevistas com os gestores da empresa focal. As informações obtidas nas entrevistas foram analisadas e são aqui apresentadas, relatando os principais aspectos utilizados na empresa focal para o atendimento a seus clientes.
The increase in competition between companies has made customers increasingly demanding, so that the service provided to customers has become an essential factor in the success of companies operating in the retail of high-tech electronic products. In this context, the objective of this work is to carry out a case study in a retail store selling technological products to verify how customer service is carried out. Initially, a literature review was carried out on relevant aspects of customer service, which enabled the construction of a theoretical framework, which served as the basis for developing a protocol to conduct interviews with managers of the focal company. The information obtained in the interviews was analyzed and is presented here, reporting the main aspects used in the focal company to serve its customers.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37838
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gestaoempresarial_2024_01_elianedeoliveira_atendimentoaoclientequalidadedeatendimento.pdf
  Restricted Access
125.6 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.