Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37195
Title: Estudo comparativo entre a metodologia ágil SCRUM e metodologia tradicinal PMBOK
Other Titles: Comparative study between the agile SCRUM methodology and the traditional PMBOK methodology
Authors: MISSAIA, Larissa Viana
Advisor: VOLPE, Valéria Maria
type of document: Artigo Científico
Keywords: Metodologia Ágil;Desenvolvimento de software;Gestão de projetos (gerenciamento)
Issue Date: 2020
Publisher: 121
Citation: MISSAIA, Larissa Viana. Estudo comparativo entre a metodologia ágil scrum e metodologia tradicinal PMBOK. 2020. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas) – Faculdade de Tecnologia de São José do Rio Preto, São José do Rio Preto, 2020.
Abstract: Este trabalho realizou um estudo comparativo entre a metodologia ágil Scrum e a metodologia tradicional PMBOK para o gerenciamento de desenvolvimento de software. Foram analisados aspectos comuns em ambas as metodologias, assim como aspectos comuns, mas que são abordados de forma diferente entre elas. Percebeu-se que existem aspectos comuns, que são tratados de forma semelhante, mas também existem alguns aspectos que são abordados de forma diferentes.
This work carried out a comparative study between the agile Scrum methodology and the traditional PMBOK methodology for software development management. Common aspects in both methodologies were analyzed, as well as common aspects, but which are approached differently between them. It was noticed that there are common aspects, which are treated in a similar way, but there are also some aspects that are addressed differently.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37195
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
analiseedesenvolvimentodesistemas_2020_1_larissavianamissaia_estudocomparativoentreametodologiaagilscrume.pdf
  Restricted Access
316.95 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.