Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37148| Title: | Desenvolvimento do cromo: sistema de agendamento de monitorias no contexto Fatec Indaiatuba |
| Other Titles: | Development of chrome: monitoring scheduling system in the context of Fatec Indaiatuba |
| Authors: | ROCHA, Abner Fernandes BARBOZA, Sara Cristina |
| Advisor: | CLAUSS, Sérgio Donisete |
| type of document: | Monografia |
| Keywords: | Desenvolvimento de produtos;Sistemas |
| Issue Date: | Jul-2025 |
| Publisher: | 105 |
| Citation: | ROCHA, Abner Fernandes; BARBOZA, Sara Cristina. Desenvolvimento do cromo - sistema de agendamento de monitorias no contexto Fatec Indaiatuba, 2025. Trabalho de Conclusão de Curso. (Curso Superior de Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas) - Faculdade de Tecnologia "Dr. Archimedes Lammoglia", Indaiatuba, 2025. |
| Abstract: | A monitoria acadêmica, conforme estabelecido pela Lei nº 9.394/96, artigo 84, é essencial para o desenvolvimento dos alunos, proporcionando aprendizado e aprimoramento de habilidades. No entanto, a falta de divulgação eficiente e de controle sobre as participações dificulta o acesso a essa prática na FATEC-Indaiatuba. Este trabalho propõe o desenvolvimento do CroMo, um sistema de agendamento de monitorias, para melhorar a organização e o acesso às aulas, especialmente durante períodos de alta demanda, como avaliações. A fundamentação teórica aborda os benefícios da monitoria para a formação dos alunos, os desafios na gestão desse processo e a importância das tecnologias móveis e das aplicações para otimizar a logística e o controle. O projeto busca criar um sistema funcional que facilite o agendamento, melhore a preparação dos monitores e torne o acesso mais eficiente para todos os alunos. Academic monitoring, as established by Law No. 9.394/96, Article 84, is essential for students' development, providing opportunities for learning and skill enhancement. However, the lack of efficient communication and control over participation limits access to this practice at FATEC-Indaiatuba. This work proposes the development of CroMo, a monitoring scheduling system, aimed at improving the organization and access to classes, especially during peak demand periods, such as final exams. The theoretical foundation highlights the benefits of monitoring for student development, the challenges in managing this process, and the importance of mobile technologies and applications to optimize logistics and control. The project aims to create a functional system that simplifies scheduling, improves monitor preparation, and enhances access efficiency for all students. |
| URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37148 |
| Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Abner Rocha e Sara Barboza.pdf Restricted Access | 3.94 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.