Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/36239
Title: Compras exessivas: como o consumismo afeta a administração pessoal e empresarial
Other Titles: Excessive Shopping: How Consumerism Affects Personal and Business Management
Authors: GRANDINI, Gabriela Aparecida
OLIVEIRA, Isabelli Camily Carvalho de
ISIDIO, Jeferson Alexandre
MOTA, Maria Niciane Soares
TEIXEIRA, Renan de Andrade
Advisor: CAMACHO, Andreza Araujo
type of document: Artigo Científico
Keywords: Consumismo;Economia
Issue Date: 18-Jun-2025
Publisher: 057
Citation: GRANDINI, Gabriela Aparecida; OLIVEIRA, Isabelli Camily Carvalho de; ISIDIO, Jeferson Alexandre; MOTA, Maria Niciane Soares; TEIXEIRA, Renan de Andrade. Compras exessivas: como o consumismo afeta a administração pessoal e empresarial, 2025. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Administração) - Etec Professor Francisco dos Santos, São Simão, 2025
Abstract: O consumismo é um fenômeno social e econômico que se caracteriza pela busca incessante de bens e serviços, muitas vezes desnecessários. Este trabalho visa analisar as origens do consumismo, seus impactos na sociedade e nas pessoas, além de discutir as consequências desse modelo de consumo.
Consumerism is a social and economic phenomenon characterized by the incessant pursuit of goods and services, often unnecessary ones. This paper aims to analyze the origins of consumerism, its impacts on society and individuals, and discuss the consequences of this consumption model.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/36239
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.