Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/36114
Title: | Escola de idiomas: Language Xperience |
Other Titles: | Escola de idiomas: Language Xperience |
Authors: | MORI, Fabrício Alvarenga SANTOS, Khadija Marcelo Gonçalves dos LETIERI, Loren Louisi COELHO, Lorena Oliveira SANTOS, Marcella Soares dos |
Advisor: | PEREIRA, Lucíola de Almeida |
Other contributor: | PEREIRA, Lucíola de Almeida SILVA, Melise Pereira Lopes da BASSALOBRE, Valquiria Benedito |
type of document: | Plano de Negócios |
Keywords: | Escolas;Ensino e aprendizagem;Métodos de ensino;Inteligência artificial |
Issue Date: | 24-Jun-2025 |
Publisher: | 141 |
Citation: | MORI, Fabrício Alvarenga; SANTOS, Khadija Marcelo Gonçalves dos; LETIERI, Loren Louisi; COELHO, Lorena Oliveira; SANTOS, Marcella Soares dos. Escola de idiomas: Language Xperience. 2025. Plano de Negócios (Curso Técnico em Administração) - Escola Técnica Estadual Prof.ª Maria Cristina Medeiros, Centro Paula Souza, Ribeirão Pires (SP), 2025. |
Abstract: | O presente Trabalho de Conclusão de Curso apresenta o plano de negócios da LanguageXperience, uma escola de idiomas inovadora que propõe o uso de realidade virtual (VR) e inteligência artificial (IA) para transformar o ensino de línguas em uma experiência imersiva, interativa e personalizada. A proposta nasce da necessidade de modernizar o ensino de idiomas e torná-lo mais atrativo, especialmente para jovens e adultos que não se identificam com os métodos tradicionais. O plano contempla desde a concepção da ideia até os aspectos operacionais, financeiros, mercadológicos e tecnológicos, com base em metodologia exploratória e pesquisa bibliográfica. Alinhado aos Objetivos de Desenvolvimento Sustentável (ODS) da ONU, o projeto visa promover inclusão, acessibilidade e educação de qualidade por meio de soluções tecnológicas. Os resultados projetados indicam um modelo de negócio viável e escalável, com forte potencial de crescimento, especialmente em regiões urbanas tecnologicamente desenvolvidas.
Palavras-chave: Ensino de idiomas, realidade virtual, inteligência artificial, inovação, tecnologia. This Final Project presents the business plan for LanguageXperience, an innovative language school that proposes the use of virtual reality (VR) and artificial intelligence (AI) to transform language teaching into an immersive, interactive, and personalized experience. The proposal stems from the need to modernize language teaching and make it more attractive, especially for young people and adults who do not identify with traditional methods. The plan encompasses everything from the conception of the idea to the operational, financial, marketing, and technological aspects, based on exploratory methodology and bibliographic research. Aligned with the UN Sustainable Development Goals (SDGs), the project aims to promote inclusion, accessibility, and quality education through technological solutions. The projected results indicate a viable and scalable business model with strong growth potential, especially in technologically developed urban areas. Keywords: Language teaching, virtual reality, artificial intelligence, innovation, technology. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/36114 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
admistracao_2025_1_fabricioalvarengamori_languagexperience_TA.pdf Restricted Access | Termo de Autorização | 381.91 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
admistracao_2025_1_fabricioalvarengamori_languagexperience.pdf Restricted Access | TCC | 2.48 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.