Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/35317
Title: | Planejamento com estratégias de branding para a microempresa Marsulo Doces |
Authors: | FERREIRA, Kauê de Castro SÁ, Larissa de Andrade Gomes de SILVA, Lincon Ricardo Jesus Vieira da SILVA, Samara Forato da AVELAR, Sofia Lara Rodrigues de TOMAS, Stefani Clara Scavasini DEL POMO, Wesley Petrucci Pereira |
Advisor: | SILVA, Sandra Paula da |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Marcas;Identidade visual |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | 172 |
Citation: | FERREIRA, K. de C. et al. Planejamento com estratégias de branding para microempresa Marsulo Doces, 2023. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Marketing) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2023. |
Abstract: | Este trabalho tem como objetivo apresentar as soluções estratégicas propostas pela
Malva Assessoria para a empresa Marsulo Doces, uma microempresa de doces e
sobremesas que busca melhorar sua comunicação de marketing e alcançar um
público mais amplo. Para isso, a assessoria realizou uma pesquisa de mercado e uma
análise da concorrência, e sugeriu a criação de uma identidade visual forte e coesa,
baseada em estudos de branding e marketing digital, para a empresa. O trabalho
mostra como a comunicação de marketing é um fator fundamental para o sucesso de
uma empresa, e como uma identidade visual pode ajudar a transmitir a personalidade
e os valores da marca, criar uma conexão emocional com os consumidores e se
destacar no mercado. O trabalho conclui que a assessoria pode minimizar os riscos
nas novas investidas da empresa, aumentar a eficácia do projeto e obter resultados
mais satisfatórios. This paper aims to present the strategic solutions proposed by Malva Assessoria for Marsulo Doces, a microenterprise of sweets and desserts that seeks to improve its marketing communication and reach a wider audience. For this, the consultancy conducted a market research and a competitive analysis, and suggested the creation of a strong and cohesive visual identity, based on studies of branding and digital marketing, for the company. The paper shows how marketing communication is a key factor for the success of a company, and how a visual identity can help to convey the personality and values of the brand, create an emotional connection with consumers and stand out in the market. The paper concludes that the consultancy can minimize the risks in the new ventures of the company, increase the effectiveness of the project and obtain more satisfactory results. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/35317 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
marketing_2023_2_kauedecastro_planejamentocomestratégiasdebranding.pdf Restricted Access | 2.39 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.