Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/35087
Title: | Análise comparativa entre o estágio e o programa jovem aprendiz |
Authors: | SOUSA, Ailton Rodrigues de SEGATTO, Fernanda GOMES, Isabel Carolina Floriano FELIX, Matheus OLIVEIRA, Sandra |
Advisor: | LIMA, Renato Soares de |
type of document: | Artigo Científico |
Keywords: | Jovens;Estágios |
Issue Date: | 16-Jun-2025 |
Publisher: | 172 |
Citation: | SOUSA, A. R. de et al. Análise comparativa entre o estágio e o programa jovem aprendiz, 2025. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Administração) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2025. |
Abstract: | Este trabalho analisa os caminhos percorridos por jovens em sua entrada no mundo do trabalho, tendo como foco o Estágio e o Programa Jovem Aprendiz. A partir de uma abordagem crítica e reflexiva, buscase compreender como essas experiências se articulam com a formação, os direitos e as condições sociais dessa juventude. Com base em legislações, estudos acadêmicos e vivências relatadas, o estudo aponta as semelhanças e diferenças entre os programas, evidenciando as desigualdades estruturais que marcam essas trajetórias. This paper analyzes the paths taken by young people as they enter the world of work, focusing on Internships and the Young Apprentice Program. Using a critical and reflective approach, the study seeks to understand how these experiences are linked to the education, rights and social conditions of these young people. Based on legislation, academic studies and reported experiences, the study points out the similarities and differences between the programs, highlighting the structural inequalities that mark these trajectories. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/35087 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
administraçao_2025_1_ailtonrodrigues_analisecomparativaentreoestagio.pdf | 385.54 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.