Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/34315
Title: Tecnologias digitais de informação e comunicação para apoio ao marketing de escolas privadas de ensino regular do maternal ao nono ano
Other Titles: Digital information and communication technologies to support the marketing of private schools providing regular education from kindergarten to ninth grade
Authors: LAZARINI, Ana Laura Rodrigues
SOUZA, Cainã Vieira de
Advisor: FRANCA, Carlos Eduardo de França Roland
type of document: Artigo Científico
Keywords: Marketing;Marketing
Issue Date: Jun-2025
Publisher: 109
Citation: LAZARINI, Ana Laura Rodrigues; SOUZA, Cainã Vieira de. Tecnologias digitais de informação e comunicação para apoio ao marketing de escolas privadas de ensino regular do maternal ao nono ano, 2025. Trabalho de Conclusão de Curso. (Curso Superior de Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas) - Fatec Franca. “Dr. Thomaz Novelinho”, 2025
Abstract: Para um negócio crescer no mercado competitivo do século XXI é preciso ter uma forte presença on-line. Devido à grande oferta de opções na área escolar, as instituições de ensino privado precisam ter essa presença ainda mais forte, sendo essencial que possuam uma forma de se manter digitalmente presentes para, assim, conseguir superar seus concorrentes e prosperar. O projeto relatado nesse trabalho visa ajudar uma escola de ensino privado, que atende crianças do maternal ao nono ano do ensino fundamental, a alcançar essa força digital através das Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação. Como resultado desse estudo de caso, foi criada uma aplicação web para o auxiliar a divulgação da escola que contemplou as necessidades identificadas satisfatoriamente, se mostrando útil como prova de conceito para atender a questão problema definida. Durante a execução do projeto, a partir do amadurecimento da compreensão do problema e da implementação das funcionalidades, percebeu-se melhorias que poderão ser tratadas em versões futuras do aplicativo.
For a business to grow in the competitive market of the 21st century, it is necessary to have a strong online presence. Due to the wide range of options available in the educational sector, private educational institutions need to have an even stronger presence, and it is essential that they have a way to maintain a digital presence in order to outperform their competitors and prosper. The project reported in this paper aims to help a private school, which serves children from kindergarten to ninth grade, achieve this digital strength through Digital Information and Communication Technologies. As a result of this case study, a web application was created to help promote the school, which satisfactorily addressed the identified needs and proved useful as proof of concept to address the defined problem. During the execution of the project, as the understanding of the problem matured and the implementation of the functionalities, improvements were noticed that can be addressed in future versions of the application.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/34315
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ads_2025_1_analauralazarini_cainadesouza_apoiomktgescolasprivadas.pdf3.89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.