Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/34295
Title: Estudo de aplicações paa apoio de crianças com autismo leve: sugestão de desenvolvimento de aplicação
Other Titles: Study of applications to support children with mild autism: suggestion for application development
Authors: SILVA, Hugo Peixoto
Advisor: GEROLDO, Sandra Bianca Henriques
type of document: Artigo Científico
Keywords: Crianças;Desenvolvimento de software
Issue Date: 11-Jan-2022
Publisher: 143
Citation: SILVA, Hugo Peixoto. Estudo de aplicações paa apoio de crianças com autismo leve: sugestão de desenvolvimento de aplicação. 2022. Artigo científico (Curso Superior de Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas) - Faculdade de Tecnologia de Carapicuíba, Carapicuíba, 2022.
Abstract: A realização deste estudo que consiste em uma revisão de literatura, visa trazer conhecimento sobre TEA (Transtorno do Espectro Autista) no grau leve, e uma análise de algumas aplicações mobile que tem como função auxiliar no tratamento e inclusão social dos pacientes com este distúrbio. O artigo visa também apresentar uma discussão sobre pontos fortes e fracos dessas aplicações que focam na interação social e melhora no aprendizado e assimilação educacional básica de portadores de TEA. As aplicações baixadas pela Play Store e utilizadas para auxiliar no tratamento, serão avaliadas no quesito funcionalidade e eficácia e eficiência no auxílio ao tratamento do déficit da comunicação social do indivíduo.
This study, which consists of a literature review, aims to bring knowledge about ASD (Autistic Spectrum Disorder) in the mild degree, and an analysis of some mobile applications that have as an auxiliary function in the treatment and social inclusion of patients with this disorder. The article also aims to present a discussion about the strengths and weaknesses of these applications that focus on social interaction and improvement in learning and basic educational assimilation of ASD patients. Applications downloaded by Play Store and used to assist in the treatment will be evaluated in terms of functionality and effectiveness and efficiency in assisting the treatment of the individual's social communication deficiency.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/34295
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.