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Title: Peça & retire: sistema para pedidos online na cantina
Other Titles: Order & Collect: Online ordering system for the cafeteria
Authors: FREITAS, Gabriel Gonzaga de
SILVA, Guilherme Ananias da
GUERREIRO, João Gabriel Alves.
Advisor: SCHMIDT, Aline Priscila
type of document: Artigo Científico
Keywords: Serviço de atendimento ao consumidor;aplicativos móveis
Issue Date: 11-Jun-2025
Publisher: 098
Citation: SCHMIDT, Aline Priscila FREITAS, Gabriel Gonzaga de; SILVA, Guilherme Ananias da; GUERREIRO, João Gabriel Alves. Peça & retire: sistema para pedidos online na cantina. 2025. 27 f. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Informática para Internet) - Etec Philadelpho Gouvêa Netto, São José do Rio Preto, 2025.
Abstract: O projeto PEÇA & RETIRE tem como objetivo principal agilizar o processo de compra de produtos na cantina da escola. A ideia surge a partir de diversas reclamações de alunos sobre a demora no atendimento, aos quais relatam que perdem boa parte do intervalo apenas esperando na fila para comprar itens como coxinha, refrigerante ou água. Com base nisso, o sistema permite que o usuário escolha os produtos com antecedência, ganhando tempo de atendimento e reduzindo as filas. Além disso, a funcionalidade de pagamento integrado contribui de forma agilizar o processo.
The main objective of the PEÇA & RETIRE project is to streamline the process of purchasing products in the school cafeteria. The idea arose from several complaints from students about the delay in service, who reported that they waste a good part of their break just waiting in line to buy items such as coxinhas, soda or water. Based on this, the system allows the user to choose products in advance, saving time for service and slowing down the lines. In addition, the integrated payment functionality helps to streamline the process. To develop the PEÇA & RETIRE project, surveys were conducted with students who frequently visit the cafeteria, as well as the employees who work there. These interviews help to identify the main difficulties faced on a daily basis and guide the development of the system in a practical and efficient way.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33992
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