Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33740
Title: Indicadores operacionais do e-commerce: perspectivas e reflexões sobre a performance estratégica numa empresa do ramo de e-commerce em Barueri
Other Titles: E-commerce operational indicators: perspectives and reflections on strategic performance in an e-commerce company in Barueri
Authors: LAMMERS, Eduard
SILVA, Hiandra Pereira Gomes da
Advisor: LIMAD, Waltson Gomes Neto de
type of document: Artigo Científico
Keywords: Comércio;Logística
Issue Date: 14-Dec-2021
Publisher: 143
Citation: LAMMERS, Eduard. Indicadores operacionais do e-commerce: perspectivas e reflexões sobre a performance estratégica numa empresa do ramo de e-commerce em Barueri. 2021. Artigo científico (Curso Superior de Tecnologia em Logística) - Faculdade de Tecnologia de Carapicuíba, Carapicuíba, 2021.
Abstract: O ambiente corporativo tem vivenciado mudanças significativas relacionadas a Tecnologia da Informação. Nessa nova esfera, o mercado eletrônico é considerado um dos costumes em desenvolvimento com maior capacidade de inovação nos processos de comercialização. Diante da instabilidade do mercado, faz-se necessário que as organizações se diferenciem sem deixar de agregar valor às suas operações. Neste artigo são estudados os meios de acompanhar os resultados alcançados relacionados às metas acordadas à fim de reajustar as ações precisas. Portanto, o presente estudo tem como objetivo geral estudar as métricas do E-commerce. Foi adotado como metodologia a pesquisa de natureza aplicada, com abordagem quali-quantitativa, manifestando- se de forma exploratória. Por fim, concluiu-se que, quando utilizadas e estudadas corretamente, os indicadores da qualidade potencializam os recursos humanos e materiais efetivos, proporcionando melhorias nos processos empresariais.
The corporate environment has experienced significant changes related to Information Technology. In this new sphere, the electronic market is considered one of the customs in development with greater capacity for innovation in the commercialization processes. Given the instability of the market, it is necessary for associations to differentiate themselves while adding value to their operations. In this article, the means of monitoring the achieved results related to the agreed goals are studied in order to readjust as precise actions. Therefore, the present study has as general objective to study how E-commerce metrics. Applied research was adopted as a methodology, with a qualitative-quantitative approach, manifesting itself in an exploratory manner. Finally, it was discovered that, when used and studied correctly, quality indicators leverage effective human and material resources, providing improvements in business processes.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33740
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.