Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/32876
Title: A influência do merchandising nos pontos de venda
Other Titles: The influence of merchandising at the point of sale
Authors: CASSAGUERRA, Bruno Fernandes Gambarotto
VIEIRA NETTO, Carlos Jorge de Abreu
CAMPOS, Vitor Gonçalves
Advisor: AGUIAR, Marcia Cristina Bueno da Costa Aguiar
type of document: Artigo científico
Keywords: Pontos-de-venda;Merchandising
Issue Date: 2016
Publisher: 255
Citation: CASSAGUERRA, Bruno Fernandes Gambarotto ; VIEIRA NETTO, Carlos Jorge de Abreu ; CAMPOS, Vitor Gonçalves. A influência do merchandising nos pontos de venda, 2016. Trabalho de conclusão de curso (Marketing integrado ao ensino médio) - ETEC Alcides Cestari. Monte Alto, 2016
Abstract: Este artigo tem como objetivo apresentar o merchandising e sua importância, introduzindo conceitos e técnicas para seu bom uso com o intuito de dispor um bom ponto de venda, para que as compras do consumidor sejam feitas de modo mais eficiente, rápido, fácil e com uma qualidade maior, mostrando como as técnicas influenciam o consumidor fisicamente e psicologicamente. O conteúdo deste documento mostra alguns meios que as lojas de sua cidade provavelmente utilizam para penetrar na mente de seus clientes e os faze-los comprar por impulso, como por exemplo uma boa iluminação para evidenciar áreas mais propícias a compra, e também uma boa arrumação das gôndolas para que as pessoas não agachem para pegar um produto ou para que não fiquem nas pontas dos pés para pegar outro.
This article aims to present merchandising and its importance, introducing concepts and techniques for its good use in order to have a good point of sale, so that consumer purchases are made in a more efficient, fast, easy and with a bigger quality, showing how techniques influence the consumer physically and psychologically. The content of this document shows some of the ways that the stores in your city probably use to penetrate the minds of their customers and make them buy on impulse, such as good lighting to highlight areas more conducive to purchase, and also a good storage of the shelfs so that people do not crouch to pick up a product or that they do not stand on their toes to get another.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/32876
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
marketing_2016_2_bruno_fernandes_gambarotto_cassaguerra_a_influencia_do_merchandising.pdf.pdf
  Restricted Access
2.8 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.