Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/32874
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAGUIAR, Marcia Cristina Bueno da Costa Aguiar-
dc.contributor.authorPIRES, Amanda Thayna-
dc.contributor.authorDORTA, Gabrieli-
dc.contributor.authorOLIVER, Maria Laura de Souza-
dc.contributor.authorRODRIGUES, Victor Eduardo-
dc.date.accessioned2025-05-26T14:29:03Z-
dc.date.available2025-05-26T14:29:03Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationPIRES, Amanda Thayna [et al]. Marketing ambiental. Trabalho de conclusão de curso (Marketing integrado ao ensino médio) - ETEC Alcides Cestari. Monte Alto, 2016pt_BR
dc.identifier.urihttps://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/32874-
dc.description.abstractO tema Marketing Ambiental será apresentado para abordar os direitos e deveres das empresas que efetuam as atividades do marketing verde, mostrando também seus benefícios que esta ação causa para as empresas, consumidores, governo público e para o ecossistema. A fim de estimular essa prática e conscientizar as empresas de sua responsabilidade com o meio-ambiente, o artigo também aborda assuntos como: selos sustentáveis e logística reversa. Essa ação é vista como uma inovação de mercado, o que permite atrair mais consumidores, pois com o passar do tempo vem percebendo a importância da responsabilidade ambiental, assim cobrando também das empresas.pt_BR
dc.description.abstractThe environmental marketing theme will be presented to bring up subject about rights and the duties of the companies that do activities of the green marketing showing the benefits this action causes to the companies, consumers, public government and also to the ecosystem. In order to stimulate this practice and aware the companies about your responsibilities with the involvement, the article also bring up points such as: sustainable stamps and reserve logistic. This action is seen as logistic marketing innovation, which makes it draws more consumer, because as time goes start realizing the matter of the environmental responsibilities, charging the companies, as will.pt_BR
dc.description.sponsorshipCurso Técnico em Marketingpt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisher255pt_BR
dc.subjectEmpresaspt_BR
dc.subjectMarketingpt_BR
dc.subject.otherGestão e Negóciospt_BR
dc.titleMarketing ambientalpt_BR
dc.title.alternativeEnvironmental marketingpt_BR
dc.typeArtigo científicopt_BR
dcterms.type-pt_BR
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
marketing_2016_2_amanda_thayna_pires_marketing_ambiental.pdf.pdf
  Restricted Access
2.44 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.