Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/31655
Title: A excelência no atendimento ao cliente na empresa
Other Titles: Excellence in customer service in the company
Authors: RIBEIRO, Bruna Vitória
SISDELLI, Daniel da Silva
FERNANDES, Diego Santos
PIN, Rogério Emanuel
Advisor: UZAE, Luciana Magalhães de Resende
HORA, Eduardo Soares da
type of document: Monografia
Keywords: Clientes - Fidelização;Empresas
Issue Date: 30-Nov-2022
Publisher: 151
Citation: RIBEIRO, Bruna Vitória et al. A excelência no atendimento ao cliente na empresa, 2022. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Administração) - Escola Técnica Estadual Prof. Ídio Zucchi - Bebedouro, SP, 2022.
Abstract: Este trabalho tem como objetivo geral identificar soluções para os desafios existentes nas empresas de pequeno porte em relação ao atendimento ao cliente. A realização desse projeto se fundamentou na técnica de documentação indireta, com a pesquisa bibliográfica na área de atendimento ao cliente da empresa, em artigos científicos em sites como Customer Service Basics que apoia as empresas. Foram realizadas ainda pesquisas de campo, com a técnica de observação direta e extensiva, quando vários dados serão coletados e trabalhados para se obter informações relevantes sobre a temática da pesquisa. ABSTRACT The general objective of this work is to identify solutions to the challenges faced by small businesses in relation to customer service. The project was based on the indirect documentation technique, with bibliographic research in the area of ​​customer service in the company, in scientific articles on websites such as Customer Service Basics that support companies. Field research was also carried out, using the direct and extensive observation technique, when various data will be collected and processed to obtain relevant information on the research topic
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/31655
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tecnicoemadministracao_2022_brunavribeiro_aexcelencianoatendimentoaocliente.pdf
  Restricted Access
690.95 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.