Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/31109
Title: Produtividade no ensino remoto
Other Titles: Productivity in remote teaching
Authors: GONSALES, Alison Felipe
RAMOS, Maria Eduarda Posseti Borges
TIMÓTEO, Victória Beatris
Advisor: OLIVEIRA, Arlete Piccolo de
type of document: Monografia
Keywords: Pesquisa quantitativa;Ensino e aprendizagem
Issue Date: 2021
Publisher: 255
Citation: GONSALES, Alison Felipe. Produtividade no ensino remoto, 2021. Trabalho de conclusão de curso (recursos humanos integrado ao ensino médio) - ETEC Alcides Cestari, Monte Alto, 2021
Abstract: O objetivo nesse estudo é obter quaisquer informações através de pesquisa feita no site SurveyMonkey sobre a produtividade no ensino remoto, direcionadas para os alunos da Etec Alcides Cestari, feito pela internet, com o intuito de saber se a produtividade dos alunos no ensino remoto continuou idêntico em relação as aulas presenciais, e se algum desses alunos tiveram alguma dificuldade ou necessidade e como a escola atuou com essa dificuldade. Realizado a pesquisa através dos resultados em gráficos e com todas as informações obtidas, necessárias para melhor entendimento. Os resultados mostram que a produtividade decaiu, entretanto ainda conseguniram manter algumas atividades sem a necessidade de auxílio da instituição em que estudam.
The objective of this study is to obtain any information through a survey carried out on the SurveyMonkey website about productivity in remote learning, directed to Etec Alcides Cestari students, carried out over the internet, in order to find out if the productivity of students in remote learning continued to be identical. in relation to in- person classes, and if any of these students had any difficulty or need and how the school dealt with this difficulty. The research was carried out through the results in graphics and with all the information obtained, necessary for a better understanding. The results show that productivity declined, however they still managed to maintain some activities without the need for help from the institution where they studied.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/31109
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.