Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/30855
Title: ETEC GameJam - Organizador de Concursos de jogos
Other Titles: ETEC GameJam - Game contest organizer
Authors: COELHO, Gabriel da Silva
MOREIRA, Igor dos Santos
RODRÍGUEZ, Lucas Batista
PEREIRA, Keven Ricardo Niza
SAMPAIO, Vicente dos Santos
Advisor: GOMES, Ricardo Figueiredo
Other contributor: GOMES, Ricardo Figueiredo
type of document: Projeto Técnico
Keywords: Jogos;Plataforma digital
Issue Date: 10-Dec-2024
Publisher: 224
Citation: COELHO, Gabriel da Silva; MOREIRA, Igor dos Santos; RODRÍGUEZ, Lucas Batista; PEREIRA, Kevin Ricardo Niza; SAMPAIO, Vicente dos Santos.
Abstract: O presente trabalho tem como objetivo desenvolver uma plataforma de organização de concursos de jogos nas ETECs da organização Centro Paula Souza. Visando a expansão dos horizontes técnicos e introdução ao mercado de games, a proposta “Etec GameJam” se trata, na prática, de um concurso de criação de jogos, organizado pela plataforma online, em que grupos de alunos poderão competir entre si para o desenvolvimento de um jogo sob certo tema. Nossa proposta é fomentar o mercado de jogos brasileiro, que é demasiadamente voltado ao consumo estrangeiro e inserir os participantes numa atividade abrangente, que permite o envolvimento numa gama diversa de trabalhos, como programação, composição de músicas, escrita de histórias, modelagem 3D, animação, desenho, entre muitas outras. The present work aims to develop a platform for organizing gaming contests in the ETECs of the Centro Paula Souza organization. Aiming to expand technical horizons and introduce the games market, the “Etec GameJam” proposal is, in practice, a game creation competition, organized by the online platform, in which groups of students will be able to compete against each other to develop of a game under a certain theme. Our proposal is to promote the Brazilian games market, which is too focused on foreign consumption, and to include participants in a comprehensive activity, which allows them to be involved in a diverse range of work, such as programming, music composition, story writing, 3D modeling, animation, drawing, among many others.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/30855
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.