Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/30338
Title: | Estudo comparativo de ferramentas tecnológicas voltadas para processo ensino-aprendizagem |
Other Titles: | Comparative study of technological tools aimed at the teaching-learning process |
Authors: | PASTORE, Mike Goulart |
Advisor: | VOLPE, Valéria Maria BORGES, Rafael dos Santos |
type of document: | Artigo Científico |
Keywords: | Desenvolvimento de software (avaliação);Ensino e aprendizagem;Plataforma digital;Educação à distância;Pandemias |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | 121 |
Citation: | PASTORE, Mike Goulart. Estudo comparativo de ferramentas tecnológicas voltadas para processo ensino-aprendizagem. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas) – Faculdade de Tecnologia de São José do Rio Preto, São José do Rio Preto, 2021. |
Abstract: | Atualmente, com a utilização de aulas on-line devido a pandemia pela Sars-Cov-19, trouxe novos desafios para a educação mundial. Desafios esses que necessitaram de ferramentas para transferir o processo de ensino-aprendizagem para o modelo remoto e on-line. Estetrabalho abordaum estudo comparativo entre ferramentas tecnológicas voltadas para o ensino, Padlet, Wakelet e Wooclap, comparando-as de forma quantitativa e estabelecendo parâmetrosbaseados em minhas experiências com ferramentas de ensino-
aprendizagem, adquiridas ao longo de um estágio em uma escola do ensino fundamental I e II. Os aspectos analisados foram: usabilidade, instalação e configuração, facilidade de uso, curva de aprendizagem e ambiente e designer, com notas de 1 a 5, esses aspectos foram somados e apresentados em um gráfico comparativo entre eles. Currently, with the use of online classes due to the Sars-Cov-19 pandemic, it has brought new challenges for world education. These challenges required tools to transfer the teaching-learning process to the remote and online model.This work approaches a comparative study between technological tools aimed at teaching, Padlet, Wakelet and Wooclap, comparing them quantitatively and establishing parameters based on my experiences with teaching-learning tools, acquired during an internship in a school of elementary school I and II. The aspects analyzed were usability, installation and configuration, ease of use, learning curve and environment and designer, with grades from 1 to 5, these aspects were added and presented with a comparative chart between them |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/30338 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
analiseedesenvolvimentodesistemas_2021_1_mikegoulartpatore_estudocomparativodeferramentastecnologicasvoltadas.pdf Restricted Access | 774.92 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.