Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/29992
Title: | Capacitação dos professores: educação inclusiva em âmbito escolar e familiar no ensino fundamental I |
Other Titles: | Teacher training: inclusive education at school and family levels in elementary school I |
Authors: | DOURADO, Andrey Roque AZEVEDO, Andreza Lourdes Silva Garcia Ávila OLIVEIRA, Grazielli Loisi de SILVA, Samuel Messias Tenório da |
Advisor: | JULIÃO, Diego MOURA JÚNIOR, Osvaldo A. de |
type of document: | Artigo Científico |
Keywords: | Educação;Inclusão social;Ensino fundamental;Formação continuada de professor |
Issue Date: | 27-Jun-2024 |
Publisher: | 151 |
Citation: | DOURADO, Andrey Roque et al. Capacitação dos professores: educação inclusiva em âmbito escolar e familiar no ensino fundamental I. 2024. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Serviços Públicos) - Escola Técnica Estadual Prof. Ídio Zucchi - Bebedouro, SP, 2024. |
Abstract: | A inclusão representa uma forma de integrar diferentes indivíduos dentro de um mesmo grupo social. E, para melhor desenvolvimento pessoal, a educação escolar é uma grande base para essa evolução. No entanto, é necessário compreender as necessidades e particularidades de cada aluno, bem como promover a integração entre familiares e docentes. O objetivo deste trabalho é analisar como uma capacitação adequada pode auxiliar professores e alunos em diversas situações dentro e fora da sala de aula. Para tanto, será verificada a importância do acompanhamento psicológico e a realização de pesquisas sobre o suporte ao professor para melhor integração com a família dos discentes. A inclusão implica uma mudança nas políticas e projetos educacionais, passando de um sentido excludente para um inclusivo. É fundamental respeitar a individualidade dos alunos, promovendo atividades em grupo que mesclem a turma e campanhas em prol da diversidade na escola. ABSTRACT Inclusion represents a way of integrating different individuals within the same social group. And, for better personal development, school education is a great basis for this evolution. However, it is necessary to understand the needs and particularities of each student, as well as promoting integration between family members and teachers. The objective of this work is to analyze how adequate training can help teachers and students in different situations inside and outside the classroom. To this end, the importance of psychological support and research on teacher support for better integration with the students' families will be verified. Inclusion implies a change in educational policies and projects, moving from an exclusionary direction to an inclusive one. It is essential to respect the individuality of students, promoting group activities that mix the class and campaigns in favor of diversity at school. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/29992 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tecnicoemservicospublicos_2024_andreyroquedourado_capacitacaodosprofessoreseducacaoinclusiva.pdf | 1.42 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.