Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/29146
Title: | Educação financeira como instrumento de educação´para a vida adulta |
Other Titles: | Financial education as an educational tool for adult life |
Authors: | PEREIRA, Érika Cristina Januário MELO, Sthefany Pires |
Advisor: | CAMACHO, Andreza Araujo |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Educação;Educação financeira |
Issue Date: | 28-Nov-2024 |
Publisher: | 057 |
Citation: | PEREIRA, Érika Cristina Januário; MELO, Sthefany Pires. Educação financeira como instrumento de educação´para a vida adulta, 2024. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Administração) - ETEC Professor Francisco dos Santos, São Simão, 2024 |
Abstract: | Na maior parte das escolas no Brasil a disciplina de educação financeira ainda não foi
implementada completamente, visando que muitos adultos sofrem com dificuldade para
administrar suas contas, neste trabalho objetivamos compreender a importância da disciplina
ser ensinada desde a infância, mostrando seus prováveis impactos futuros, realizando uma
pesquisa de campo para levantar exemplos de como cada geração se comporta em relação
a essa lacuna na educação. In most schools in Brazil, the subject of financial education has not yet been implemented completely, with the aim that many adults experience difficulty in manage your accounts, in this work we aim to understand the importance of discipline be taught from childhood, showing its likely future impacts, carrying out a field research to raise examples of how each generation behaves in relation this gap in education. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/29146 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
EDUCAÇÃO FINANCEIRA COMO INSTRUMENTO DE EDUCAÇÃO PARA A VIDA ADULTA.pdf | 398.5 kB | Adobe PDF | View/Open | |
TA- EDUCAÇÃO FINANCEIRA COMO INSTRUMENTO DE EDUCAÇÃO PARA A VIDA ADULTA.pdf Restricted Access | 636.34 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.