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https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/29060
Title: | A importância do marketing e esportivo na vida dos atletas e no desenvolvimento do esporte |
Other Titles: | The importance of marketing and sports in the lives of athletes and in the development of sports |
Authors: | FERREIRA, Alessandra S.S. VELOSO, Carlos Henrique de Almeida SILVA, Rayssa Silveira da SILVA, Sofia Meneguine da |
Advisor: | STRINGUETTO, Anelise NEVES, Diego Silva |
Other contributor: | KATAYOSE, Renê Etsuo |
type of document: | Artigo Científico |
Keywords: | Esportes |
Issue Date: | 5-Dec-2024 |
Publisher: | 191 |
Citation: | FERREIRA, Alessandra S.S.; VELOSO, Carlos Henrique de Almeida; SILVA, Rayssa Silveira da; SILVA, Sofia Meneguine da. A importância do marketing e esportivo na vida dos atletas e no desenvolvimento do esporte, 2024. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Marketing) - ETEC Gino Rezaghi, Cajamar, 2024. |
Abstract: | Este trabalho aborda a importância do marketing esportivo na vida dos atletas e no
desenvolvimento do esporte. O objetivo central da pesquisa é analisar as estratégias e os impactos desse setor na promoção de eventos e marcas. A metodologia qualitativa utilizada inclui entrevistas com profissionais da área e coleta de dados secundários. As hipóteses levantadas indicam que a integração de mídias sociais e o patrocínio a eventos esportivos são fatores cruciais para o sucesso das campanhas de marketing. Os resultados obtidos demonstram que campanhas bem estruturadas não apenas aumentam a visibilidade das marcas, mas também promovem maior engajamento do público-alvo, beneficiando a visibilidade dos atletas e do próprio esporte. The importance of marketing and sports in the lives of athletes and in the development of sports This work addresses the importance of sports marketing in the lives of athletes and in the development of sport. The central objective of the research is to analyze the strategies and impacts of this sector in promoting events and brands. The qualitative methodology used includes interviews with professionals in the field and collection of secondary data. The hypotheses raised indicate that the integration of social media and sponsorship of sporting events are crucial factors for the success of marketing campaigns. The results obtained demonstrate that well-structured campaigns not only increase brand visibility, but also promote greater engagement among the target audience, benefiting the visibility of athletes and the sport itself. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/29060 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
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