Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28904
Title: | Desenvolvimento de um sistema de apoio para alunos da pré-escola |
Other Titles: | Development of a support system for preschool students |
Authors: | CARVALHO, Felipe Barbosa BEZERRA, Talita da Silva |
Advisor: | LEITE, Luciana Denise |
Other contributor: | PERALTA, Miriã Cardozo LEITE, Luciana Denise |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Público infantil;Educação;Escola pública |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | 088 |
Citation: | CARVALHO, Felipe Barbosa; BEZERRA, Talita da Silva. Desenvolvimento de um sistema de apoio para alunos da pré-escola. 2014. Trabalho de Conclusão de Curso (Técnico em Informática) – Etec Monsenhor Antônio Magliano, Garça, 2014. |
Abstract: | As instituições pré-escolares desempenham um papel fundamental no desenvolvimento infantil, promovendo atividades que estimulam o aprendizado. Este trabalho analisa as necessidades dos alunos e professores, propondo o desenvolvimento de um software educativo para crianças da pré-escola. O sistema utiliza jogos interativos como ferramenta de apoio educacional, baseando-se em uma pesquisa bibliográfica que fundamenta os conceitos teóricos aplicados. O projeto está aberto a aprimoramentos futuros. Preschool institutions play a fundamental role in child development, promoting activities that encourage learning. This work analyzes the needs of students and teachers, proposing the development of educational software for preschool children. The system uses interactive games as an educational support tool, based on bibliographical research that supports the theoretical concepts applied. The project is open to future improvements. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28904 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
informatica_2014_2_felipebarbosadecarvalho_desenvolvimentodeumsistemadeapoioparaalunosdapre-escola.pdf Restricted Access | 9.13 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.