Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28904
Title: Desenvolvimento de um sistema de apoio para alunos da pré-escola
Other Titles: Development of a support system for preschool students
Authors: CARVALHO, Felipe Barbosa
BEZERRA, Talita da Silva
Advisor: LEITE, Luciana Denise
Other contributor: PERALTA, Miriã Cardozo
LEITE, Luciana Denise
type of document: Monografia
Keywords: Público infantil;Educação;Escola pública
Issue Date: 2014
Publisher: 088
Citation: CARVALHO, Felipe Barbosa; BEZERRA, Talita da Silva. Desenvolvimento de um sistema de apoio para alunos da pré-escola. 2014. Trabalho de Conclusão de Curso (Técnico em Informática) – Etec Monsenhor Antônio Magliano, Garça, 2014.
Abstract: As instituições pré-escolares desempenham um papel fundamental no desenvolvimento infantil, promovendo atividades que estimulam o aprendizado. Este trabalho analisa as necessidades dos alunos e professores, propondo o desenvolvimento de um software educativo para crianças da pré-escola. O sistema utiliza jogos interativos como ferramenta de apoio educacional, baseando-se em uma pesquisa bibliográfica que fundamenta os conceitos teóricos aplicados. O projeto está aberto a aprimoramentos futuros.
Preschool institutions play a fundamental role in child development, promoting activities that encourage learning. This work analyzes the needs of students and teachers, proposing the development of educational software for preschool children. The system uses interactive games as an educational support tool, based on bibliographical research that supports the theoretical concepts applied. The project is open to future improvements.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28904
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
informatica_2014_2_felipebarbosadecarvalho_desenvolvimentodeumsistemadeapoioparaalunosdapre-escola.pdf
  Restricted Access
9.13 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.