Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28488
Title: Músicos independentes e o marketing
Other Titles: Independent musicians and marketing
Authors: SOUZA, Giulia Gomes de Almeida
OLIVEIRA, Luiz Gustavo Santos de
SANTOS, Luís Otávio Vieira dos
RAMOS, Izabella Moraes de Mattos
Advisor: RODRIGUES, Anderson
type of document: Artigo Científico
Keywords: Música;Banda de música;Música;Marketing cultural
Issue Date: 29-Nov-2024
Publisher: 041
Citation: SOUZA, Giulia Gomes de Almeida; OLIVEIRA, Luiz Gustavo Santos de; SANTOS, Luís Otávio Vieira dos; RAMOS, Izabella Moraes de Mattos. Músicos independentes e o marketing. Artigo científico (Curso Técnico em Marketing) -- CETEC - Etec Professor Basilides de Godoy: São Paulo, 2024.
Abstract: Com o crescimento da presença e influência da música na vida da população e o impacto socioeconômico na sociedade muitas pessoas veem a carreira musical como sua vocação profissional, nem sempre essas pessoas conseguem ou querem o amparo de uma gravadora para auxiliá-las, nesse trabalho será apresentado a cena musical e como músicos independentes podem utilizar o marketing. Trata-se de uma pesquisa de campo e bibliográfica.
With the growing presence and influence of music in people’s lives and its socioeconomic impact on society, many individuals see a musical career as their professional vocation. However, these individuals do not always manage or wish to have the support of a record label to assist them. This paper will present the music scene and explore how independent musicians can utilize marketing. This study is based on field and bibliographic research.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28488
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