Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28488
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRODRIGUES, Anderson-
dc.contributor.authorSOUZA, Giulia Gomes de Almeida-
dc.contributor.authorOLIVEIRA, Luiz Gustavo Santos de-
dc.contributor.authorSANTOS, Luís Otávio Vieira dos-
dc.contributor.authorRAMOS, Izabella Moraes de Mattos-
dc.date.accessioned2025-01-28T20:00:04Z-
dc.date.available2025-01-28T20:00:04Z-
dc.date.issued2024-11-29-
dc.identifier.citationSOUZA, Giulia Gomes de Almeida; OLIVEIRA, Luiz Gustavo Santos de; SANTOS, Luís Otávio Vieira dos; RAMOS, Izabella Moraes de Mattos. Músicos independentes e o marketing. Artigo científico (Curso Técnico em Marketing) -- CETEC - Etec Professor Basilides de Godoy: São Paulo, 2024.pt_BR
dc.identifier.urihttps://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28488-
dc.description.abstractCom o crescimento da presença e influência da música na vida da população e o impacto socioeconômico na sociedade muitas pessoas veem a carreira musical como sua vocação profissional, nem sempre essas pessoas conseguem ou querem o amparo de uma gravadora para auxiliá-las, nesse trabalho será apresentado a cena musical e como músicos independentes podem utilizar o marketing. Trata-se de uma pesquisa de campo e bibliográfica.pt_BR
dc.description.abstractWith the growing presence and influence of music in people’s lives and its socioeconomic impact on society, many individuals see a musical career as their professional vocation. However, these individuals do not always manage or wish to have the support of a record label to assist them. This paper will present the music scene and explore how independent musicians can utilize marketing. This study is based on field and bibliographic research.pt_BR
dc.description.sponsorshipCurso Técnico em Marketingpt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisher041pt_BR
dc.subjectMúsicapt_BR
dc.subjectBanda de músicapt_BR
dc.subjectMúsicapt_BR
dc.subjectMarketing culturalpt_BR
dc.subject.otherGestão e Negóciospt_BR
dc.titleMúsicos independentes e o marketingpt_BR
dc.title.alternativeIndependent musicians and marketingpt_BR
dc.typeArtigo Científicopt_BR
dcterms.type-pt_BR
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
marketing_2024_músicos_independentes_e_o_marketing_giulia_gomes_de_almeida_souza.pdf
  Restricted Access
387.95 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.