Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28316
Title: Análise dos impactos da transformação digital na gestão empresarial: percepções resultantes de estudos de casos analisados
Other Titles: Analysis of the impacts of digital transformation on business management: insights resulting from case studies analyzed
Authors: BARBOZA, Lara Mariah Ruzon Pires
CARVALLI, Yasmim Rosani
Advisor: GRANDI, Marco Antônio de
type of document: Monografia
Keywords: Administração de empresas;Comunicação digital
Issue Date: Dec-2024
Publisher: 182
Citation: BARBOZA, Lara Mariah Ruzon Pires; CARVALLI, Yasmim Rosani. Análise dos impactos da transformação digital na gestão empresarial: percepções resultantes de estudos de casos analisados. Orientador: Marco Antonio de Grandi. 2024. 51 f. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Gestão Empresarial) - Fatec Catanduva, Catanduva, 2024.
Abstract: O trabalho aborda os impactos da transformação digital na gestão empresarial com pesquisas de estudos de casos sendo escrito como uma pesquisa aplicada, qualitativa e descritiva utilizando a análise comparativa para apresentar os resultados encontrados. Os casos foram sobre os setores de telecomunicações, seguros e finanças, cada um adaptando suas estratégias para enfrentar desafios específicos. Empresas como Vivo e Itaú Unibanco focaram na melhoria do atendimento digital e competitividade, enquanto a empresa de seguros priorizou flexibilidade, e uma multinacional financeira destacou a adaptação cultural. Esses casos reforçam que a transformação digital exige inovação tecnológica e mudanças organizacionais.
This paper addressed the impacts of digital transformation in business management through case study research, structured as an applied, qualitative, and descriptive research using comparative analysis to present its findings. The cases involved the telecommunications, insurance company, and finance sectors, each one adapting its strategies to face specific challenges. Companies such as Vivo and Itaú Unibanco focused on improving digital customer service and competitiveness, whereas the insurance prioritized flexibility, and a multinational financial organization emphasized cultural adaptation. These cases reinforce that digital transformation requires both technological innovation and organizational change.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28316
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.