Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/27238
Title: Plano De Negócio: Massagem Social Tour
Other Titles: Business Plan: Massage Social Tour
Authors: PAGLIA, Ana Karoline Oliveira
QUEIROZ, Maria Fernanda Gomes de
SANTOS, Gabriela Alves dos
Advisor: GARZARO, Daniela Menezes
Other contributor: BONETTI, Eduardo
IGNATTI, Marcus Leandro Torrano
type of document: Monografia
Keywords: Negócios - Plano;Empreendedorismo
Issue Date: 17-Jun-2024
Publisher: 137
Citation: PAGLIA, Ana Karoline Oliveira; QUEIROZ, Maria Fernanda Gomes de; SANTOS, Gabriela Alves dos. Plano De Negócio: Massagem Social Tour. 2024. Trabalho de Graduação em Gestão Empresarial, São Paulo, 2024.
Abstract: O presente trabalho de conclusão de curso tem como objetivo detalhar os procedimentos e serviços oferecidos pela empresa Massagem Social Tour, uma iniciativa inovadora que disponibiliza serviços de massagem em diversos pontos da cidade de São Paulo através de um ônibus adaptado. O estudo analisa os pontos fortes, pontos fracos, ameaças e oportunidades do mercado, além de avaliar as estratégias para o desenvolvimento e implantação dos serviços da empresa, com o intuito de proporcionar conforto e qualidade aos clientes. O setor de massagem está em constante expansão e inovação, tornando-se cada vez mais popular entre o público corporativo, que valoriza o bem-estar físico e mental. Para aprofundar a compreensão sobre o funcionamento de um serviço de massagem com valor social, foi realizada uma pesquisa de campo. Essa pesquisa permitiu identificar soluções e estratégias para aprimorar os serviços prestados, garantindo um atendimento de qualidade que ofereça conforto e melhorias para todos os usuários. Este trabalho não apenas contribui para o entendimento do mercado de massagem, mas também destaca a importância de iniciativas que combinam bem-estar e inovação, atendendo às crescentes demandas de um público preocupado com a saúde e o bem-estar.
This course completion work aims to detail the procedures and services offered by the company Massagem Social Tour, an innovative initiative that provides massage services in various parts of the city of São Paulo through an adapted bus. The study analyzes the strengths, weaknesses, threats and opportunities of the market, in addition to evaluating strategies for the development and implementation of the company's services, with the aim of providing comfort and quality to customers. The massage sector is constantly expanding and innovating, becoming increasingly popular among corporate audiences, who value physical and mental well-being. To deepen the understanding of how a massage service with social value works, field research was carried out. This research made it possible to identify solutions and strategies to improve the services provided, ensuring quality service that offers comfort and improvements for all users. This work not only contributes to the understanding of the massage market, but also highlights the importance of initiatives that combine well-being and innovation, meeting the growing demands of a public concerned about health and well-being.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/27238
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TG - PLANO DE NEGÓCIO MASSAGEM SOCIAL TOUR.pdf
  Restricted Access
1.02 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.