Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/25061
Title: | A teoria de Krashen no ensino da segunda língua |
Other Titles: | Krashen's theory in second language teaching |
Authors: | SILVA, Felipe Mendes da |
Advisor: | FERNANDES, Edilene Gasparini |
Other contributor: | FRIGO, Maura Cristina SAES, Patrícia Helena Mazucchi |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Língua inglesa;Ensino e aprendizagem;Métodos de ensino |
Issue Date: | 9-Jun-2021 |
Publisher: | 121 |
Citation: | SILVA, Felipe Mendes da. A teoria de Krashen no ensino da segunda língua. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Informática para Negócios) – Faculdade de Tecnologia de São José do Rio Preto, São José do Rio Preto, 2021. |
Abstract: | Com a atual situação do mundo moderno, o conhecimento de um segundo idioma faz-se cada vez mais necessário, principalmente o da língua inglesa. Este conhecimento auxilia tanto no desenvolvimento pessoal quanto profissional, pois ajuda o indivíduo a expandir o seu campo de atuação e pode apresentar uma nova visão de mundo. Assim, nosso foco principal é analisar meios que utilizam a tecnologia moderna para auxiliar no aprendizado do idioma inglês dentro e, principalmente, fora da sala de aula. Esse trabalho terá como foco os modelos teóricos propostos por Stephen Krashen em relação às abordagens de estudo de um novo idioma. Krashen define em seus modelos o processamento de aquisição e aprendizagem de uma segunda língua. Ao analisar as teorias de Krashen, pretendemos verificar o resultado de suas aplicações. In today's modern world, the knowledge of a second language has become increasingly necessary, especially the English language. This knowledge aids both personal and professional development, as it helps the individual to expand their field of action as well as present a new worldview. Hence, our focus is to analyze means that use modern technology to aid English language learning inside and, especially, outside the classroom. This paper will focus on the theoretical models proposed by Stephen Krashen regarding approaches to studying a new language. Krashen defines in his models the processing of second language acquisition and learning. By analyzing Krashen's theories we intend to verify the results of his applications. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/25061 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
informaticanegocios_2021_1_felipemendesdasilva_ateoriakrashenensinosegundalingua.pdf Restricted Access | 301.22 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.