Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/23348
Title: | Inteligência emocional: aspectos pertinentes no cotidiano no profissional secretário. |
Other Titles: | Emotional intelligence: pertinent aspects in the daily life of professional secretaries. |
Authors: | SOUZA, Gabrielli Cristina de Freitas OLIVEIRA, Larissa Torres de GONÇALVES, Natiele Rodolfo da Silva HYONEMOTO, Neusa Tavares da Silva BARBOSA, Taislaine Cristina |
Advisor: | LOPES, Vivien dos Santos Carneiro |
Other contributor: | AMADO, Fabio Roque SILVA, Fatima Perez da LOPES, Vivien dos Santos Carneiro |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Inteligência emocional;Administração;Trabalho |
Issue Date: | Dec-2018 |
Publisher: | 138 |
Citation: | SOUZA, Gabrielle Cristina de Freitas; OLIVEIRA, Larissa Torres de; GONÇALVES, Natiele Rodolfo da Silva; HYONEMOTO, Neusa Tavares da Silva; BARBOSA, Taislaine Cristina, 2018. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Secretariado) - ETEC Professor Armando José Farinazzo, Fernandópolis, 2018. |
Abstract: | A pesquisa aborda a Inteligência emocional como aspecto pertinente no
cotidiano do profissional secretário. Objetivou-se com o estudo, elencar a
necessidade da existência da mesma em profissionais do Secretariado e na
sociedade, conhecer métodos para adquiri-la, entender sua influência nos
relacionamentos, compreender como os traumas adquiridos durante a vida de um
indivíduo interferem para que uma pessoa possa ser inteligente emocionalmente e
os desafios enfrentados para adquirir a inteligência emocional. A escolha do tema se
deve à percepção da falta de administração relativa à inteligência emocional,
abordando principalmente o âmbito organizacional. A metodologia utilizada na
pesquisa foi por meio de revisão de literatura, presente em todo o desenvolvimento
do trabalho, ademais, usou-se de entrevistas e pesquisas de campo. Com
embasamento nas pesquisas, conclui-se que é esclarecida a importância do tema, e
que apesar de sua relevância, há um desconhecimento pela maioria das pessoas,
enquanto por outro lado, na área secretarial é imprescindível o conhecimento e a
prática da mesma. Constatou-se também que se torna necessário uma propagação
constante do tema, para conhecimento da sociedade, e que assim possam ser
formadas pessoas capazes de administrar a inteligência emocional. The research deals with Emotional Intelligence as pertinent aspect in the daily routine of the professional secretary. The purpose of this study was to identify the need for it to exist in Secretariat professionals and in society, to know methods for acquiring it, to understand its influence in relationships, to understand how traumas acquired during the life of an individual interfere in order to person can be emotionally intelligent and the challenges faced to acquire emotional intelligence. The choice of theme is due to the perception of the lack of administration related to emotional intelligence, mainly addressing the organizational scope. The methodology used in the research was through literature review, present throughout the development of the work, in addition, used interviews and field research. Based on research, it is concluded that the importance of the subject is clarified, and that despite its relevance, there is a lack of knowledge by most people, while on the other hand, in the secretarial area, knowledge and practice is essential. It was also found that a constant propagation of the subject is necessary for the knowledge of society, and that people capable of administering emotional intelligence may be formed. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/23348 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
INTELIGÊNCIA EMOCIONAL ASPECTOS PERTINENTES NO COTIDIANO DO PROFISSIONAL DE SECRETARIADO.pdf Restricted Access | 796.54 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.