Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/22963
Title: | Estudo de caso empresa Algodão Doce, Estrela D'Oeste. |
Other Titles: | Case study company Algodão Doce, Estrela D'Oeste. |
Authors: | SILVA, Amanda Barbizani da PEDRAZZI, Ana Carolina Bernardo NUCCI, Iara Fernanda da Silva ROMANENGHI, Isabela Aparecida Dias SANTOS, Yan Eduardo Costa dos |
Advisor: | SOARES, Ricardo Antônio Leal |
Other contributor: | SILVA, Alison Armelin da PAVANELI, Keila Ferreira SOARES, Ricardo Antônio Leal |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Comércio;Estratégia organizacional;Marketing |
Issue Date: | Dec-2018 |
Publisher: | 138 |
Citation: | SILVA, Amanda Barbizani da; PEDRAZZI, Ana Carolina Bernardo; NUCCI, Iara Fernanda da Silva; ROMANENGHI, Isabela Aparecida Dias; SANTOS, Yan Eduardo Costa dos, 2018. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Comércio) - ETEC Professor Armando José Farinazzo, Fernandópolis, 2018. |
Abstract: | A ideia do estudo de caso surgiu através da visita técnica no centro comercial de
Estrela D‟Oeste, pelos integrantes do grupo juntamente com os demais alunos do
curso de técnico em comércio da cidade. Após a visita, surgiu o interesse por parte
dos membros da equipe em analisar a loja Algodão Doce, e auxiliar colaborativa
mente no desenvolvimento e correção do Mix de Marketing no Ponto de Venda
escolhido, visando propiciar benefícios, inovações e assim facilitar o sucesso
empresarial da mesma, pois possui um grande potencial, no qual, através de uma
simples análise holística notamos que, não está sendo bem utilizado. Para
desenvolvimento dos procedimentos, pesquisamos teorias, bibliografias, reflexões,
pesquisas in loco e pesquisas de campo que serão aplicadas na própria cidade de
Estrela d‟Oeste, para que possamos colocar em pratica o estudo de caso em
questão e assim auxiliar na criação e implementação de novas estratégias e
resoluções dos atuais problemas. The idea of the case study occured from the technical visit to the commercial center of Estrela D'Oeste by the members of the group along with the other students of the Technical Course of Commerce. After the activity, there was an interest from the part of the members of the group in analyze the Algodão Doce store and assist collaboratively in the development and correction of the Marketing Mix at the chosen Point of Sale, in order to provide benefits, innovations and, thus, facilitate the company's success. In order, it can be affirmed that the company has a great potential, in which, through a simple holistic analysis it can be noted that it is not well used. For the development of procedures, it was searched theories, bibliographies, reflections, on-site surveys and field surveys that were applied in the city of Estrela d'Oeste itself, so that the case study in question could be put into practice and, in this way, assist in the creation and implementation of new strategies and resolutions of the current problems. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/22963 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Estudo de Caso empresa Algodão Doce de Estrela d'Oeste.pdf Restricted Access | 1.91 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.