Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/22851
Title: Plano de negócio Empório do Pão de Queijo
Other Titles: Business plan Empire of Cheese Bread
Authors: FERREIRA, Jeniffer Valdez
SILVA, Thaynara Agostinho da
Advisor: GARCIA, Melina Paula Batista
Other contributor: CAVICHIOLLI, Adriane
BERTONCELLO, Alexandre Godinho
type of document: Plano de Negócios
Keywords: Negócios - Plano;Empreendedorismo
Issue Date: 22-Nov-2021
Publisher: 157
Citation: FERREIRA , Jeniffer Valdez; SILVA, Thaynara Agostinho da. Plano de negócio Empório do Pão de Queijo. Orientador: Melina Paula Batista Garcia. 2021. 75 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Tecnologia em Gestão Empresarial) - Faculdade de Tecnologia de Presidente Prudente, Presidente Prudente, SP, 2021.
Abstract: Este trabalho apresenta um plano de negócios para verificar a viabilidade da abertura e montagem de um empório de pão de queijo na cidade de Presidente Prudente-SP. Tendo como objetivo auxiliar o empreendedor nesta difícil tarefa de implementar um novo negócio, servindo como um guia auxiliando na tomada de decisões, utilizando este guia não apenas para a abertura, mas também para ser aperfeiçoado conforme a necessidade e mudanças estratégicas do empreendimento. Para a elaboração deste trabalho foi realizada pesquisa de mercado com possíveis clientes. Com todas as pesquisas realizadas é possível verificar que existem grandes oportunidades de o empreendimento ser viável, principalmente por não existir concorrência direta na cidade e região, tornando a empresa e sua especialidade uma novidade.
This work presents a business plan to verify the feasibility of opening and setting up a cheese bread emporium in the city of Presidente Prudente-SP. Aiming to help the entrepreneur in this difficult task of implementing a new business, serving as a guide to help in decision making, using this guide not only for opening, but also to be perfected as needed and strategic changes of the enterprise. For the elaboration of this work a market research was carried out with possible clients. With all the research carried out, it is possible to verify that there are great opportunities for the enterprise to be viable, mainly because there is no direct competition in the city and region, making the company and its specialty a novelty.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/22851
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gestaoempresarial_2021_2_jeniffervferreira_planodenegocioemporiodopaodequeijo.pdf
  Restricted Access
1.68 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.