Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/22550
Title: Informática na educação especial: alunos autistas utilizando o software editor de histórias em quadrinhos
Other Titles: Information technology in special education: autistic students using comic book editor software
Authors: PICONI, Andressa Cristiani
Advisor: BALAN, Doralice de Souza Luro
SIDERICOUDES, Odete
Other contributor: CRUZ, Benedito Aparecido
type of document: Monografia
Keywords: Tecnologia educacional;Transtorno do espectro autista;História em quadrinhos
Issue Date: 28-Nov-2002
Publisher: 004
Citation: PICONI, Andressa Cristiani. Informática na educação especial: alunos autistas utilizando o software editor de histórias em quadrinhos. 2002. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Processamento de Dados) - Faculdade de Tecnologia de Americana, Americana, 2002.
Abstract: O uso do computador na educação de crianças com necessidades educativas especiais, vem causando um forte impacto nas escolas, mostrando-se um poderoso instrumento pedagógico no auxílio do processo de ensino-aprendizagem. No presente trabalho, são relatadas experiências e dificuldades vividas com a utilização de um software editor de histórias em quadrinhos, chamado Hagáquê, no processo de aprendizagem de alunos autistas de uma escola municipal de Americana. Com a utilização deste software no desenvolvimento de atividades buscou-se desenvolver a capacidade de expressão, de criação e de aprendizado destes alunos.
The use of computers in the education of children with special needs, has had a great impact in the schools, proving itself to be a powerful pedagogical instrument aiding the teaching-learning process. this work will discuss experiences and problems encountered in the use of a software using editor of comics. this software, called Hagáquê, was used to aid the learning process of autistic students in a municipal school in Americana. In using the software to develop activities, the school sought to improve the students' capacity to express themselves, create, and learn.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/22550
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20022S_Andressa Cristiani Piconi_OD2213.pdf
  Restricted Access
14.43 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.