Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/21962
Title: | Como a educação financeira nas escolas impacta na vida dos jovens |
Authors: | SILVA, Caue Victor Almeida da ARANTES FILHO, Eduardo Silveira SANTOS, Jonathan Matheus Oliveira dos ARAUJO, Kawan Souza LIMA, Lucas Fernandes CORREIA, Mateus Gonçalves SOUZA, Nicolas Luiz de Lima FIALHO, Raul Ribeiro SILVA, Vinicius Farias da |
Advisor: | SOUZA, Rafael Ferreira de |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Educação financeira;Administração financeira |
Issue Date: | Jun-2024 |
Publisher: | 210 |
Citation: | SILVA, Caue Victor Almeida da; ARANTES FILHO, Eduardo Silveira; SANTOS, Jonathan Matheus Oliveira dos; ARAUJO, Kawan Souza; LIMA, Lucas Fernandes; CORREIA, Mateus Gonçalves; SOUZA, Nicolas Luiz de Lima; FIALHO, Raul Ribeiro; SILVA, Vinicius Farias da. Como a educação financeira nas escolas impacta na vida dos jovens. 2024. Trabalho de conclusão de curso (Técnico em Administração) - Etec de Poá, Poá, 2024. |
Abstract: | O desenvolvimento desse trabalho tem por objetivo apresentar e fornecer informações consistentes, através de pesquisas elaboradas e levantamentos de dados e estudos altamente embasados, com citações confiáveis e fontes de referências atuais e históricas. Especificando o que é educação financeira, como
surgiu no Brasil, seu impacto e desafios enfrentados pelos adolescentes, familiares e sociedade na sua implementação, a fim de proporcionar uma almejada compreensão aprofundada sobre a motivação e consequência da educação financeira na vida dos jovens, seja ela por influenciada de módulos específicos
estudados que comprove sua eficiência ou por aplicação de disciplinas educacionais dedicadas nas instituições de ensino do país. The development of this work aims to present and provide consistent information, through elaborate research and data collections and highly based studies, with reliable citations and sources of current and historical references. Specifying what financial education is, how it emerged in Brazil, its impact and challenges faced by adolescents, families and society in its implementation, in order to provide a desired in-depth understanding of the motivation and consequence of financial education in the lives of young people, be it influenced by specific modules studied that prove their efficiency or by application of dedicated educational disciplines in the country's educational institutions. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/21962 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
administracao_2024_1_cauevictoralmeidadasilva_comoaeducacaofinanceiranasescolas.pdf | 118.95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.