Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/21760
Title: Doubt: sistema de monitoria educacional
Other Titles: Doubt: educational monitoring system
Authors: SILVA, Jéssica Alves
Advisor: CASTRO, Nathane de
Other contributor: JESUS, João Paulo Donato de
PEREIRA, Isabella Araújo
ROMANO, Brenda Cristina da Silva
SANTOS, Heloysa Conceição
SILVA, Jéssica Alves
VIANA, Ronald Araújo
type of document: Monografia
Keywords: aplicativos móveis;Educação
Issue Date: 2-Dec-2023
Publisher: 293
Citation: JESUS, João Paulo Donato de; PEREIRA; Isabella Araújo; ROMANO, Brenda Cristina da Silva; SANTOS, Heloysa Conceição; SILVA, Jéssica Alves; VIANA, Ronald Araújo. Doubt: sistema de monitoria educacional, 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Técnico em Desenvolvimento de Sistemas) Etec de Taboão da Serra, Taboão da Serra – SP, 2023.
Abstract: A equipe, composta por estudantes da Etec de Taboão da Serra criou o Sistema Doubt, para resolver desafios enfrentados por alunos em Análise e Desenvolvimento de Sistemas, em relação a dúvidas diversas e dificuldade de atendimento às monitorias. Após uma pesquisa de campo com possíveis usuários foi concluído que potencial sistema seria bem recebido. Visando a resolução dos problemas constatados, o sistema oferece uma grade de estudos, um calendário com detalhes das aulas, recursos de estudo recomendados e um fórum de dúvidas. Os benefícios incluem centralização de informações, orientação no estudo, interação entre alunos e professores, economia de tempo e melhoria da experiência educacional. O Doubt visa preencher lacunas na organização de informações, fornece acesso a recursos e facilitar a resolução de dúvidas, melhorando a jornada de aprendizado dos alunos.
The team, composed of students from Etec de Taboão da Serra, created the Doubt System to address challenges faced by students in Analysis and Systems Development regarding various doubts and difficulty in accessing mentoring. After conducting field research with potential users, it was concluded that the potential system would be well-received. With the goal of solving the identified issues, the system offers a study schedule, a calendar with class details, recommended study resources, and a forum for questions. The benefits include information centralization, study guidance, interaction between students and teachers, time savings, and an enhancement of the educational experience. Doubt aims to bridge gaps in information organization, provide access to resources, and facilitate question resolution, thereby improving the students learning journey
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/21760
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Doubt_sistema para monitoria educacional.pdf
  Restricted Access
1.77 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.