Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/20127
Title: | Abertura de empresa: Nerd World. |
Other Titles: | Company opening: Nerd World. |
Authors: | IASHIMA, Carlos Daniel Sautoreli RODRIGUES, Fellype Gonçalves Souza YASHIMA, Lucas Kenji Sasaki SOUZA, Victor Vieira de |
Advisor: | SOARES, Ricardo Antônio Leal |
type of document: | Monografia |
Keywords: | cultura geek;Satisfação do consumidor;Lazer;História em quadrinhos |
Issue Date: | Dec-2020 |
Publisher: | 138 |
Citation: | IASHIMA, Carlos Daniel Sautoreli; RODRIGUES, Fellype Gonçalves Souza; YASHIMA, Luvas Kenji Sasaki; SOUZA, Vistor Vieira de , 2020. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Administração) - ETEC Professor Armando José Farinazzo, Fernandópolis, 2020. |
Abstract: | A nerd world é uma empresa criada para satisfazer o desejo da ampla sociedade
que se interessa pelo tema geek, somos uma opção paras pessoas que preferem o
entretenimento caseiro, inicialmente nossa loja será lançada on-line. trazendo um
amplo catalogo para satisfazermos o público geek no geral, nossa loja foi criada pela
falta de opção de compra atual, sem muitas opções decidimos tomar essa iniciativa
para oferecermos uma extensa lista de itens sendo de entretenimento ou de coleção
para o nosso público alvo. Após a realização de uma pesquisa quantitativa,
identificamos que 99,56% acham viável uma loja com o tema, e apenas 0,44%
disseram que não. Em relação aos produtos oferecidos pela nossa loja 65% do
público votaram pela preferência do mangá, 12% action figures, 15 % jogos e HQ 8
%, pela nossa pesquisa a maior parte do público iriam comprar mangás de animes,
e a menor taxa de votos foi nos HQ(História em quadrinhos),Com a grande
aceitação tivemos a visão que a abertura seria totalmente possível. Nerd world is a company created to satisfy the desire of the broad society that is interested in the geek theme, as an option for people who prefer home entertainment, initially our store will be launched online. Bringing a wide catalog to satisfy the geek audience in generates, our store was created due to the lack of current purchase option, without many options we decided to take this initiative to offer an extensive list of items for entertainment or collection to our target audience. After conducting a quantitative survey, we identified that 99.56% found a store with the theme viable, and only 0.44% said they did not. Regarding the products offered by our store, 65% of the public voted for the manga preference, 12% action figures, 15% games and HQ 8%For our research most of the public would buy manga from anime, and the lowest rate of faces was in the HQ (Comics). With the great acceptance we had the vision that the opening is totally possible. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/20127 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TCC_ADMINISTRAÇÃO_VENCE_ABERTURA DE EMPRESA-NERD WORLD.pdf | 755.34 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.