Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/19854
Title: | Marketing digital uma análise do impacto do tráfego pago em um salão de beleza no interior do estado de São Paulo |
Other Titles: | Digital marketing an analysis of the impact of paid traffic in a beauty salon in the interior of the state of São Paulo |
Authors: | DINIZ, Rubens Matheus Humel |
Advisor: | DEZANI, Adriana Alvarenga |
Other contributor: | SIMONATO, Adriano Luís SILVA, Gelder Pessoa da |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Marketing on-line;Métrica;Redes sociais;Estética (Serviços);Marcas comerciais |
Issue Date: | 6-Dec-2023 |
Publisher: | 121 |
Citation: | DINIZ, Rubens Matheus Humel. Marketing digital uma análise do impacto do tráfego pago em um salão de beleza no interior do estado de São Paulo. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Informática para Negócios) – Faculdade de Tecnologia de São José do Rio Preto, São José do Rio Preto, 2023. |
Abstract: | Devido a crescente importância do tráfego pago no contexto do marketing digital, especialmente com a
evolução tecnológica e das mudanças no comportamento do consumidor, que aumentaram devido a pandemia da Covid-19. A pesquisa enfatiza a relevância do tráfego pago para empresas que buscam expandir sua presença no ambiente digital e melhorar seu branding (Marca). A principal questão investigada é como o tráfego pago pode contribuir para ampliar o alcance e a fidelização de clientes, para tanto o presente estudo, teve como objetivo analisar os impactos gerados através do tráfego pago para vendas de serviços em um salão de beleza. Os resultados revelam um crescimento com a diversificação dos criativos de acordo com os KPIs (métricas) de resultados, alcance, impressões, CTR (Taxa de Cliques), e CPC (Custo por Clique). Sendo, portanto, o tráfego pago uma ferramenta essencial para alavancar o posicionamento de uma marca assim como assertivo para alcance do público-alvo ideal, no entanto, se faz necessário uma integração com outras estratégias digitais assim como uma análise contínua de métricas-chave para maximizar o sucesso das campanhas. Due to the growing importance of paid traffic in the context of digital marketing, especially with technological evolution and changes in consumer behavior, which have increased due to the Covid-19 pandemic. The research emphasizes the relevance of paid traffic for companies seeking to expand their presence in the digital environment and improve their branding. The main question investigated is how paid traffic can contribute to expanding the reach and loyalty of customers, for this the present study aimed to analyze the impacts generated through paid traffic for sales of services in a beauty salon. The results reveal growth with the diversification of creatives according to KPIs (metrics) of results, reach, impressions, CTR (Click Through Rate), and CPC (Cost per Click). Therefore, paid traffic is an essential tool to leverage the positioning of a brand as well as assertive for reaching the ideal target audience, however, it is necessary to integrate with other digital strategies as well as a continuous analysis of key metrics to maximize the success of campaigns. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/19854 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
informaticanegocios_2023_2_rubensmatheushumeldiniz_marketingdigitalumaanalisedoimpactodotrafego.pdf Restricted Access | 688.12 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.