Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/19851
Title: Potencializando líderes de tecnologia da informação com soft skills: uma abordagem inovadora
Other Titles: Empowering information technology leaders with soft skills: an innovative approach
Authors: SILVA, Priscila Signorini
Advisor: DUCATTI, José Alexandre
Other contributor: FERNANDES, Edilene Gasparini
RONCOLETA, Bruno Henrique
type of document: Artigo científico
Keywords: Tecnologia da informação;Liderança;Mercado de trabalho;Trabalhadores;Saúde mental
Issue Date: 16-Nov-2023
Publisher: 121
Citation: SILVA, Priscila Signorini. Potencializando líderes de tecnologia da informação com soft skills: uma abordagem inovadora. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Informática para Negócios) – Faculdade de Tecnologia de São José do Rio Preto, São José do Rio Preto, 2023.
Abstract: Nos dias atuais, o mercado de trabalho tem ficado ainda mais desafiador e muito mais exigente no âmbito das soft skills. Dessa forma, as empresas têm buscado outras formas para desenvolver soft skills em seus colaboradores, porém os resultados ainda não são satisfatórios. Esse artigo é sobre a investigação de uma proposta de treinamento para o desenvolvimento de soft skills em líderes de Tecnologia da Informação.
Nowadays, the job market has become even more challenging and much more demanding in terms of soft skills. Therefore, companies have been looking for other ways to develop soft skills in their employees, but the results are still not satisfactory. This article is about investigating a training proposal for the development of soft skills in Information Technology leaders.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/19851
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
informaticanegocios_2023_2_priscilasignorinisilva_potencializandolideresdetecnologiadainformac.pdf
  Restricted Access
1.36 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.