Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/19842
Title: | A evolução da educação na era pós-pandemia: impactos e contribuições para Tecnologia da Informação (TI) e gestão de negócios |
Other Titles: | The evolution of education in the post-pandemic era: impacts and contributions to Information Technology (IT) and business management |
Authors: | ALMEIDA, Márcia Garcia de |
Advisor: | CARLSON FILHO, Carlos Magnus |
Other contributor: | SOUZA, Mariângela Catelani CAMPOS, Marcimeire |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Educação;Tecnologia da informação;Pandemias;Gestão de negócios;Pesquisa bibliográfica |
Issue Date: | 6-Dec-2023 |
Publisher: | 121 |
Citation: | ALMEIDA, Márcia Garcia. A evolução da educação na era pós-pandemia: impactos e contribuições para Tecnologia da Informação (TI) e gestão de negócios. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Informática para Negócios) – Faculdade de Tecnologia de São José do Rio Preto, São José do Rio Preto, 2023. |
Abstract: | O presente artigo tem como objetivo apresentar a evolução da educação pós pandemia, dentro disso demonstrar os impactos e contribuições para TI e Gestão de Negócios, diante isso tendo a justificava de entender A pandemia da COVID-19 teve um impacto significativo na educação em todo o mundo. À medida que as instituições de ensino tiveram que se adaptar rapidamente para enfrentar os desafios impostos pelo distanciamento social e pelas restrições à presença física nas salas de aula, surgiram mudanças substanciais na forma como a educação é entregue. Alem disso a relação entre educação e tecnologia durante a pandemia é importante não apenas para enfrentar os desafios imediatos da continuidade da
educação, mas também para moldar o futuro da aprendizagem e preparar os alunos para um mundo cada vez mais tecnológico e interconectado. É vital abordar essa relação de maneira equitativa e responsável, garantindo que a tecnologia beneficie a todos os estudantes e educadores, tecnologia também levanta questões importantes sobre privacidade, segurança e desigualdade digital. Abordar esses desafios é crucial para garantir que a tecnologia beneficie a todos. A metodologia do trabalho é de cunho descritivo sendo assim bibliografico, trazendo informações relevantes para o leitor. This article aims to present the evolution of post-pandemic education, within that to demonstrate the impacts and contributions to IT and Business Management, in view of this having the justification of understanding The COVID-19 pandemic had a significant impact on education throughout the world. As educational institutions have had to adapt quickly to meet the challenges posed by social distancing and restrictions on physical presence in classrooms, substantial changes have emerged in the way education is delivered. In addition, the relationship between education and technology during the pandemic is important not only to address the immediate challenges of continuing education, but also to shape the future of learning and prepare students for an increasingly technological and interconnected world. It is vital to approach this relationship in an equitable and responsible manner, ensuring that technology benefits all students and educators. Technology also raises important questions about privacy, security and the digital divide. Addressing these challenges is crucial to ensuring that technology benefits everyone. The methodology of the work is descriptive and thus bibliographical, bringing relevant information to the reader. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/19842 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
informaticanegocios_2023_2_marciagarciadealmeida_aevolucaodaeducacaonaerapospandemiaimpactose.pdf Restricted Access | 200.23 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.