Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/18522
Title: | Utilização da plataforma Instagram: estratégias para alavancar engajamento de e-commerce |
Other Titles: | Using the Instagram platform: strategies to boost e-commerce engagement |
Authors: | SILVA, Larissa Rosimeire Monteiro da |
Advisor: | BRASILEIRO, Yara Brito |
Other contributor: | TEIXEIRA, Osmar Alves POMPEU, Talita Escudero Sander |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Marketing on-line;Mídias sociais;Comércio eletrônico |
Issue Date: | 27-Nov-2021 |
Publisher: | 105 |
Citation: | SILVA, Larissa Rosimeire Monteiro da. Utilização da plataforma Instagram: estratégias para alavancar engajamento de e-commerce, 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão de Serviços) - Faculdade de Tecnologia de Indaiatuba "Dr. Archimedes Lammoglia", Indaiatuba, 2021. |
Abstract: | Vivemos a era da conectividade, por isso acompanhar tantas evoluções tecnológicas
instigou empreendedores a se reinventarem, desenvolverem, estudarem e
acompanharem as mudanças, principalmente em relação às mídias sociais. A forma de
interação com os consumidores mudou: propagandas altamente arquitetada foram
substituídas por relatos e experiências reais, proporcionando maior credibilidade e
afinidade com a marca, estreitando o relacionamento e o transformando em fator
estratégico entre o ofertante e usuário. Identificar carências, denominar o cenário,
pensar e ser como cliente, e estar sempre um passo à frente para garantir fidelização
bem como a vida útil do consumidor, são as novas armas do marketing digital eficiente.
Sustentando-se nessa contextualização em que as revoluções que os relacionamentos
interpessoais sofreram e, atrelado a isso, o dia a dia tecnológico dos cidadãos como
estilo de vida, este trabalho teve como objetivo estudar as mudanças tecnológicas e
conceitos de marketing digital para, na plataforma Instagram, compreender as
ferramentas que podem contribuir para o impulsionamento do e-commerce, montando
um plano para pôr as técnicas de engajamento em prática. Para atingir os objetivos, foi
realizada uma pesquisa ação e, para a coleta de dados, foram recolhidas e analisadas
informações em sua página do Instagram, dados esses que confirmaram que as
estratégias foram bem-sucedidas com aumento do engajamento do perfil. We live in the era of connectivity, which is why keeping up with so many technological developments have instigated entrepreneurs to reinvent themselves, developing, studing, and monitor changes, especially in relation to social media. The way of interacting with consumers has changed: highly architected advertisements have been replaced by reports and real experiences, providing greater credibility and affinity with the brand, strengthening the relationship, and transforming it into a strategic factor between the officer and the user. Identifying needs, naming the scenario, thinking and being like a customer, and always being one step ahead to ensure customer loyalty as well as the lifetime of the consumer, are the new weapons of efficient digital marketing. Based on this context in which the revolutions that interpersonal relationships have undergone and linked to that, the technological daily life of citizens as a lifestyle, this work aimed to study the technological changes and concepts of digital marketing for, on the platform Instagram, understanding the tools that contribute to boosting e-commerce; putting together a plan to put the techniques of engagement into practice. To achieve the objectives, an action survey was carried out and, for data collection, information was collected and analyzed on its Instagram page, data that confirmed that the strategies were successful with increased engagement of the profile. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/18522 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
LARISSA ROSIMEIRE MONTEIRO DA SILVA.pdf Restricted Access | 5.72 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.