Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/18084
Title: A inserção de sistemas de informação como ferramenta auxiliadora para o crescimento de uma transportadora de cargas rodoviárias na cidade de Indaiatuba
Other Titles: The insertion of information systems as a tool assistance for the growth of a cargo transport company bus stations in the city of Indaiatuba
Authors: SILVA, Mariana Rocha da
Advisor: SCUOTTO, Sérgio
Other contributor: SILVA, Benedito Carlos Florêncio
VIEIRA, Mariana do Campo Souza
type of document: Monografia
Keywords: Sistemas de informação;Transporte de carga
Issue Date: Dec-2022
Publisher: 105
Citation: SILVA, Mariana Rocha da. A inserção de sistemas de informação como ferramenta auxiliadora para o crescimento de uma transportadora de cargas rodoviárias na cidade de Indaiatuba, 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarial) - Faculdade de Tecnologia de Indaiatuba "Dr. Archimedes Lammoglia", Indaiatuba, 2022.
Abstract: Com a pandemia da Covid-19 que culminou no Brasil e no mundo em períodos longos de quarentena e distanciamento social, a demanda por serviços logísticos de transporte de cargas aumentou exponencialmente, voltando os olhares então para as dificuldade e especificidades que urgem dentro das transportadoras e outras empresas do ramo logístico. Atualmente concatenar as informações da maneira mais inteligente possível otimiza tempo, além de aprimorar processos, por isso, implementar a coordenação dos sistemas de informação, bem como suas ferramentas é essencial dentro de uma empresa do ramo logístico. O presente trabalho se compromete a descrever a inserção de sistemas de informação em alguns setores como atendimento ao cliente e operacional, como alternativa de melhoria nos processos dentro de uma transportadora de cargas secas, que atua no modal rodoviário, na cidade de Indaiatuba. Quanto à metodologia utilizada, foi adotada uma revisão bibliográfica em obras publicadas virtualmente ou fisicamente, e observado e analisado um estudo de caso, acerca do tema estudado, através de mecanismos de entrevista e interpretação de resultados, para análise dos dados da pesquisa que tem carácter descritivo.
With the Covid-19 pandemic that culminated in Brazil and the world in long periods of quarantine and social distancing, the demand for logistical services for cargo transport increased exponentially, turning attention then to the difficulties and specificities that are urgent within the carriers and other companies in the logistics sector. Currently, concatenating information in the most intelligent way possible optimizes time, in addition to improving processes, therefore, implementing the coordination of information systems, as well as their tools, is essential within a company in the logistics field. The present work undertakes to describe the insertion of information systems in some sectors such as customer service and operational, as an alternative for improving processes within a dry cargo carrier, which operates in the road modal, in the city of Indaiatuba. As for the methodology used, a bibliographical review was adopted in works published virtually or physically, and a case study was observed and analyzed, about the subject studied, through mechanisms of interview and interpretation of results, for analysis of the research data that has character descriptive.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/18084
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1050642013020-MARIANA ROCHA DA SILVA.pdf
  Restricted Access
1.15 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.