Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/16639
Title: | De Bianca Andrade a Boca Rosa: a trajetória da blogueira que se tornou marca |
Other Titles: | From Bianca Andrade to Boca Rosa: the track of the blogger who became a brand |
Authors: | SILVA, Allanys Martins da PERES, Ana Julia SILVA, Estela Pereira da SOUZA, Kamille Jesus FIGUEIRA, Leticia Moraes SANTOS, Lucas Firmino dos |
Advisor: | CASSEMIRO, Flávia Paes do Amaral |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Marcas;Blogs |
Issue Date: | 6-Dec-2023 |
Publisher: | 172 |
Citation: | SILVA, A. M. da. De Bianca Andrade a Boca Rosa: a trajetória da blogueira que se tornou marca, 2023. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Marketing) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2023. |
Abstract: | Esse artigo apresenta a importância do Marketing de Influência, mais especificamente no
contexto do Ecossistema da influência digital, tendo como destaque a trajetória da Blogueira
Bianca Andrade conhecida popularmente como Boca Rosa e seu pioneirismo no
empreendimento de se tornar uma marca própria. Para a realização da pesquisa foram usados
métodos bibliográficos, fazendo uso de tabelas e imagens como auxiliares dos textos, bem
como citações e trechos de materiais que abordam o assunto. Por fim, entendemos que ser
uma influenciadora e sua própria marca, constitui em diversas ações, como estar presente nas
mídias sociais digitais, ter disciplina e constância. Além disso, ao explorar a trajetória de
Bianca Andrade para se tornar uma marca é This article presents the importance of Influencer Marketing, more specifically in the ecosystem of digital influence, highlighting the trajectory of Blogger Bianca Andrade, popularly known as Boca Rosa, and her pioneering endeavor to become her own brand. To carry out the research, bibliographic methods were used, making use of tables and images as text aids and also quotes and excerpts from materials that address the subject discussed. Through this analysis it was concluded that being an influencer and your own brand constitutes several long-term actions, such as being present on social media, having discipline and constancy and when exploring Bianca Andrade's |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/16639 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
marketing_2023_2_allanysmartins_debiancaandradeaboca.pdf | 639.73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.