Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/16597
Title: | Equipe Cortex: System Frog |
Authors: | SONAGERE, Julia Xavier ALMEIDA, Luiz Gustavo de SILVA, Nicole Xavier da PROFETA FILHO, Paulo Eustaquio MOURA, Rafael da Silva LIMA, Renan Abreu Cerqueira de |
Advisor: | OLIVEIRA, Antonio Cesar Lemos de |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Estoques;Tecnologia |
Issue Date: | 6-Dec-2023 |
Publisher: | 172 |
Citation: | SONAGERE, J. X. da et al. Zoom School: software para administração e gestão escolar, 2021. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Desenvolvimento de Sistemas) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2021. |
Abstract: | Este artigo explora a importância de um sistema de estoque bem
estruturado, os benefícios que ele traz para uma empresa e as melhores práticas para
implementá-lo. Discutiremos as diferentes etapas do gerenciamento de estoque,
desde o recebimento e armazenamento até a contagem e controle de estoque.
Também abordaremos as principais funcionalidades e recursos que um sistema de
estoque deve ter para otimizar a eficiência operacional e evitar problemas comuns,
como falta ou excesso de produtos. This article explores the importance of a well-established inventory system structured, the benefits it brings to a company and the best practices for implement it. We will discuss the different stages of inventory management, from receipt and storage to inventory counting and control. We will also cover the main functionalities and resources that a stock must have to optimize operational efficiency and avoid common problems, such as lack or excess of products. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/16597 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
desenvolvimentodesistemas_2023_2_juliaxavier_equipecortexsystemfrog.pdf Restricted Access | 524.65 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.