Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/16597
Title: Equipe Cortex: System Frog
Authors: SONAGERE, Julia Xavier
ALMEIDA, Luiz Gustavo de
SILVA, Nicole Xavier da
PROFETA FILHO, Paulo Eustaquio
MOURA, Rafael da Silva
LIMA, Renan Abreu Cerqueira de
Advisor: OLIVEIRA, Antônio César Lemos de
type of document: Artigo científico
Keywords: Estoques;Tecnologia
Issue Date: 6-Dec-2023
Publisher: 172
Citation: SONAGERE, J. X. da et al. Zoom School: software para administração e gestão escolar, 2021. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Desenvolvimento de Sistemas) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2021.
Abstract: Este artigo explora a importância de um sistema de estoque bem estruturado, os benefícios que ele traz para uma empresa e as melhores práticas para implementá-lo. Discutiremos as diferentes etapas do gerenciamento de estoque, desde o recebimento e armazenamento até a contagem e controle de estoque. Também abordaremos as principais funcionalidades e recursos que um sistema de estoque deve ter para otimizar a eficiência operacional e evitar problemas comuns, como falta ou excesso de produtos.
This article explores the importance of a well-established inventory system structured, the benefits it brings to a company and the best practices for implement it. We will discuss the different stages of inventory management, from receipt and storage to inventory counting and control. We will also cover the main functionalities and resources that a stock must have to optimize operational efficiency and avoid common problems, such as lack or excess of products.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/16597
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
desenvolvimentodesistemas_2023_2_juliaxavier_equipecortexsystemfrog.pdf
  Restricted Access
524.65 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.