Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/15909
Title: A influência das empresas startups “unicórnios” na economia brasileira na atualidade
Authors: SILVA, Stephani Caroline Moda
CARDOSO, Isadora Mamede
Advisor: AGUIAR, João José Ferreira de
RAMALHO, Mario Lamas
type of document: Artigo científico
Keywords: Economia;Empresas;Empreendedorismo
Issue Date: 8-Dec-2023
Publisher: 114
Citation: SILVA, Stephani Caroline Moda; CARDOSO, Isadora Mamede. A influência das empresas startups “unicórnios” na economia brasileira na atualidade. 2023. (Curso Superior de Tecnologia em Gestão de Logística) - Faculdade de Tecnologia Deputado Ary Fossen, Jundiaí, 2023
Abstract: Este trabalho investigou a influência das empresas do tipo “unicórnio” na economia brasileira contemporânea. Foram realizados estudos de caso das empresas Nubank, iFood e MadeiraMadeira para analisar seus impactos no mercado financeiro, alimentício e de comércio eletrônico, respectivamente. A pesquisa demonstrou que as empresas unicórnio têm desempenhado um papel significativo no desenvolvimento econômico do Brasil. Elas têm gerado empregos, atraído investimentos, promovido inovação tecnológica e estimulado o empreendedorismo. Além disso, essas empresas têm impulsionado a digitalização de setores-chave, como serviços financeiros, entrega de alimentos e comércio online. Os resultados indicam que as empresas unicórnio têm contribuído para o crescimento sustentável da economia brasileira, tornando-se agentes de transformação e impulsionando a economia digital do país
This work investigated the influence of unicorn companies in the contemporary Brazilian economy. Case studies of the companies Nubank, iFood and MadeiraMadeira were carried out to analyze their impacts on the financial, food and e-commerce markets, respectively. Research has shown that unicorn companies have played a significant role in Brazil’s economic development. They have created jobs, attracted investments, promoted technological innovation and stimulated entrepreneurship. Additionally, these companies have been driving the digitization of key industries such as financial services, food delivery and online commerce. The results indicate that unicorn companies have contributed to the sustainable growth of the Brazilian economy, becoming agents of transformation and boosting the country’s digital economy
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/15909
Appears in Collections:Trabalhos de conclusão de curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.