Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/15796
Title: As organizações, o comércio eletrônico e a tecnologia da informação
Other Titles: Organizations, electronic commerce and information technology
Authors: CAMPOS, Marco Antonio Ferraz de
Advisor: BALAN, José Mário
type of document: Monografia
Keywords: Comércio eletrônico;Infraestrutura;Tecnologia da informação;Negócios
Issue Date: Jun-2006
Publisher: 004
Citation: CAMPOS, Marco Antonio Ferraz de. As organizações, o comércio eletrônico e a tecnologia de informação, 2006. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Processamento de Dados) - Faculdade de Tecnologia de Americana, Americana, 2006.
Abstract: Há algum tempo atrás, para se ir as compras, era preciso percorrer lojas e lojas espalhadas por toda a cidade, tarefa que era às vezes desconfortável devido às intempéries do trânsito, caminhadas cansativas, mal tempo, falta de informação sobre os produtos pretendidos, etc. Surgiram então as galerias, "shoppings centers" onde se concentravam no mesmo espaço diferentes categorias de lojas e produtos, trazendo com isto, benefícios tanto para os clientes como para os empresários. O Comércio Eletrônico Mundial na visão gerencial seguiu rota parecida, através dos Portais, tendo como conseqüência um grande avanço das Tecnologias de Informação para o Comércio Eletrônico. A Tecnologia da Informação para Comércio Eletrônico (TI/CE) já é, hoje, uma realidade, possibilitando transações onde milhares de negócios são feitos entre "Negócios" ou entre "Negócio" e Cliente. Esse trabalho de pesquisa tem como objetivo, analisar o comportamento das Organizações e do Comércio Eletrônico perante as evoluções das Tecnologias de Informação. Uma visão Administrativa, onde são considerados vários aspectos gerenciais e estratégicos do Comércio Eletrônico. Mostrar que as Organizações tem utilizado cada vez mais intensamente as Tecnologias de Informação, como uma poderosa ferramenta empresarial e criado com isto um novo ambiente de competitividade no mercado, criado por estes recursos.
Sometimes ago, to go the purchases, it was necessary to travel stores and stores spread by the whole city, task that was sometimes uncomfortable due to intempéries of the Transit, walked tiring, badly time, wastes during the search for infomation on the intended products, etc. The galleries had appeared then, "Shoppings Centers" where concentrated on the same space different categories of stores and products, bringing with this, benefits so much for the customers as for the managers. The World Electronic Commerce in the management vision followed seemed route, through the Portals, tends as consequence a great progress of the Tecnhologies of Information for the Electronic Commerce. The Technology of the Information for Electronic Commerce (TI/CE) it is already, today, a reality, facilitating transactions where thousands of business are made among "Business" or enter "Business" and Customer. That research work has as objective, to analyze the behavior of the Organizations and of the Electronic Commerce before the evolutions of the Technologies of Information. An Administrative vision, where some management and strategical aspects of the Electronic Commerce are considered. To show that the Organizations have used each time more intensely the Technologies of Information, as a powerful enterprise tool and created with this a new environment of competitiveness in the market, created for these resources.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/15796
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1S2006_ Marco Antonio Ferraz de Campos_OD1954.pdf
  Restricted Access
19.01 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.