Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/15411
Title: | Planejamento estratégico de marketing: Escola de Música e Artes Amorin´s |
Authors: | LIRA, Jéssica ZAGO, Laura FAGUNDES, Lucas |
Advisor: | SILVA, Sandra Paula da |
Other contributor: | SILVA, Sandra Paula da SANTANA, Jefferson Jeanmonod de Azevedo SOARES, Juliana Alexandre |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Música;Marketing |
Issue Date: | Dec-2014 |
Publisher: | 172 |
Citation: | LIRA, L. ; ZAGO, L. ; FAGUNDES, L. Planejamento estratégico de marketing: Escola de Música e Artes Amorin´s, 2014. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Marketing) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2014. |
Abstract: | A arte da técnica de ensinar música surgiu nos primórdios como uma
tradição nas Escolas de Ensino Básico, atualmente com a alteração nas grades
curriculares feita pelo governo dos Estados à matéria foi retirada. A atividade
objetivou alguns especialistas em instrumentos musicais orientarem-se e
abrirem escolas particulares de ensino musical. Mas para que ocorra um
contato com o publico é de suma importância a atuação de profissionais de
Marketing sugerindo caminhos satisfatórios no mercado, atuarão de maneira
estratégica na criação de relações entre empresas e consumidores e a partir
disto serão os responsáveis pelo desenvolvimento da comunicação interna e
externa da empresa.
O pensamento do ser humano em relação ao consumo atualmente tem
intensificado de forma agressiva, as pessoas estão dispostas a pagar e a
cobrarem preços altos em produtos e serviços, e este acontecimento tem
auxiliado a atuação dos profissionais em Marketing. A atividade de compra dos
consumidores remete em suas necessidades e em suas auto realizações, e a
característica do Marketing no aspecto citado acima se situa em apresentar as
verdadeiras necessidades dos consumidores, mostrando-lhes onde, como e
quando ele pode ter seu desejo realizado.
Ao decorrer do nosso planejamento estratégico desenvolveremos
planos de Marketing para a Escola de Música e Artes Amorin's, situada na
Avenida Sapopemba, nº 7596 na região da Zona Leste de São Paulo - SP,
para que a mesma tenha seu lugar de reconhecimento de qualidade no
mercado e que sua marca seja lembrada. The art of teach music Born in the beginnings with a tradition at school of basic education, currently with change in the grade, made by state govermment in the school this subject was removed of education system. This activity aimed any experts musical instruments, to be guided and open private schools. But it happen to a contact with the public is paramout importance the acting of marketing professional suggesting satisfactory ways such as creation strategy for better relation between company and consumers, kwon it, the marketing professional will be responsible for the development of internal and external communication of the company. Currently the human thinking about consumption are intensifying aggressively, the people are willing to pay and cash in high prices in products and services and that fact has helped to work of marketing professional. The buying activity refers to consumer needs and theirself accomplishments, and the characteristic of marketing in the aspect mentioned above, is to present the real needs of consumers, showing them where ande how and when, they can have their wishs fulfilled. The course of our strategic planning will develop plans of marketing to the Escola de Artes e Música Amorin’s, located Avenue Sapopemba, 7596 in region lest zone of São Paulo- SP, so that it has a place of recongnition of quality in the market and its brand be remembered. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/15411 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
marketing_2014_2_jessicalira_planejamentoestrategicodemarketingescola.pdf Restricted Access | 8.33 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.