Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/15257
Title: Bicicletário escolar
Authors: PEREIRA, Ítalo Sampaio Hammes
BEDAQUE, Maria Gabriela Gonçalves
Advisor: FIORAVANTE, Igor Alexandre
type of document: Artigo científico
Keywords: Bicicletas
Issue Date: 5-Dec-2023
Publisher: 026
Citation: PEREIRA, Ítalo Sampaio; BEDAQUE, Maria Gabriela Gonçalves. Bicicletário escolar. 2023. 14 p. Artigo. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Mecânica) - Etec Prof. Alfredo de Barros Santos, Guaratinguetá, SP, 2023.
Abstract: A crescente conscientização sobre a sustentabilidade e a importância da prática de atividades físicas tem incentivado o uso da bicicleta como meio de transporte sustentável. No entanto, a falta de infraestrutura adequada para o estacionamento de bicicletas em escolas tem se tornado um desafio cada vez mais presente. Nesse contexto, esta pesquisa busca propor soluções efetivas para melhorar a infraestrutura, levando em conta aspectos como segurança, praticidade e acessibilidade. O objetivo é contribuir para o desenvolvimento de políticas públicas e diretrizes educacionais relacionadas à mobilidade urbana sustentável no contexto escolar.
The growing awareness of sustainability and the importance of physical activity has encouraged the use of bicycles as a sustainable means of transportation. However, the lack of adequate infrastructure for bicycle parking in schools has become an increasingly prevalent challenge. In this context, this research aims to propose effective solutions to improve the infrastructure, considering aspects such as safety, convenience, and accessibility. The goal is to contribute to the development of public policies and educational guidelines related to sustainable urban mobility in the school context.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/15257
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC BICICLETÁRIO ESCOLAR.pdf
  Restricted Access
308.23 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.