Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/15008
Title: | O artesanato durante a pandemia do covid-19: plano de negócios de loja virtual de produtos para terapia ocupacional por pintura em tecidos |
Other Titles: | Crafts during the covid-19 pandemic: business plan for a virtual store of occupational therapy products using fabric painting |
Authors: | BONIN, Juliana Di Grazia |
Advisor: | PEREIRA, Maria Adelina |
Other contributor: | QUEIROZ, Fábio Pereira de GALHANI, Miguel Ronaldo |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Marketing on-line;Artesanato;Arte têxtil;Pandemias |
Issue Date: | 28-Jun-2021 |
Publisher: | 004 |
Citation: | BONIN, Juliana Di Grazia. O artesanato durante a pandemia do covid-19: plano de negócios de loja virtual de produtos para terapia ocupacional por pintura em tecidos, 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Produção Têxtil) - Faculdade de Tecnologia de Americana “Ministro Ralph Biasi”, Americana, 2021. |
Abstract: | O presente trabalho apresenta o artesanato durante a pandemia do covid-19, como alternativa para suportar o isolamento, será constituído um plano de negócios de loja virtual de produtos para terapia ocupacional em pintura de tecidos.
Durante a pandemia muitas pessoas sentiram um aumento considerável no quadro de depressão, angústia, medo e insegurança. Pensando nisso, foi desenvolvido todo um trabalho de execução de uma loja virtual a qual venda kits de artesanatos, como costura, pintura, nos quais a pessoa confeccione sua própria peça como decoração, uso pessoal, presente e outros. O plano de negócios foi no método Canvas. As redes sociais usadas para divulgação dos produtos foram Instagram e Whatsapp. As plataformas de marketplace utilizadas foram Mercado Livre, Instagram e site com opções de entrega via correio e Mercado Livre. Foi montada toda estrutura desde o zero até seu funcionamento, passando por escolha do nome da marca, desenvolvimento do logo, escolha de fornecedores de matérias-primas, montagem do plano de negócios, execução do plano de negócios, questionário sobre a aceitação do produto, seleção dos produtos de venda, montagem do Instagram e loja virtual. The present study shows handicrafts during the covid-19 pandemic, as an alternative to support isolation, a business plan for a virtual store of products for occupational therapy in fabric painting will be constituted. During the pandemic, many people experienced a considerable increase in depression, anguish, fear and insecurity. Thinking about it, a whole job of executing a virtual store was developed which sells craft kits, such as sewing, painting, in which the person makes his own piece as decoration, personal use, gift and others. The business plan was based on the Canvas method. The social networks used to publicize the products were Instagram and Whatsapp. The marketplace platforms used were Mercado Livre, Instagram and a website with delivery options via mail and Mercado Livre. The entire structure was set up from scratch until its operation, including choosing the brand name, developing the logo, choosing raw material suppliers, assembling the business plan, executing the business plan, questionnaire on product acceptance, selection of products for sale, montage of Instagram online store. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/15008 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1S2021_Juliana Di Grazia Bonin_OD1172.pdf | 4.12 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Termo Autorização - Juliana Di Grazia Bonin.pdf Restricted Access | 620.2 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.