Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/14897
Title: | Hipertexto, internet e linguagem |
Other Titles: | Hipertext, internet and language |
Authors: | SOCCI, Jaqueline Carraro |
Advisor: | SAÉS, Maria Elizete Luz |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Internet;Linguagem de programação |
Issue Date: | 1-Dec-2007 |
Publisher: | 004 |
Citation: | SOCCI, Jaqueline Carraro. Hipertexto, internet e linguagem, 2007. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Processamento de Dados) - Faculdade de Tecnologia de Americana, Americana, 2007 |
Abstract: | O objetivo desse trabalho é demonstrar as abrangências do hipertexto como modelo para os gêneros virtuais emergentes das novas tecnologias e recursos computacionais, como também suas características como elemento transformador da linguagem utilizada na internet, demonstrando aspectos de sua utilização desde sua visão teórica até a sua visão pratica e cotidiana, expondo alguns elementos correntes da textualização baseada na escrita virtual. A metodologia utilizada neste trabalho se baseou em pesquisas em livros e artigos encontrados em páginas na internet. The objective of this work is to demonstrate the scope of hypertext as a model for virtual genres emerging from new technologies and computational resources, as well as its characteristics as a transformative element of the language used on the internet, demonstrating aspects of its use from its theoretical vision to its practical and everyday, exposing some current elements of textualization based on virtual writing. The methodology used in this work was based on research in books and articles found on websites. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/14897 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2S2007_Jaqueline Carraro Socci_OD1741.pdf Restricted Access | 6.08 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.